Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Vegavarvetrunt

Jorden runt i en Albin Vega

Rekommendera Poster

Hej alla därute!

Vi vet inte om ni minns oss men för en tids sen la vi fyra killar upp ett inlägg om att segla jorden runt i en Albin Vega! 

Nu ett halvår senare sitter vi här lika exalterade över detta som vi gjorde då, det har hänt en hel del sen dess. Vi fick då frågor om att vi skulle öppna en hemsida för alla er intresserade och det har vi nu gjort. Ni alla som då är långfärdsintresserade borde gå in på vår hemsida. Den är inte speciellt utförligt gjord för tillfället pga tidsbrist men där kommer vi att publicera allt som händer kring projektet och förhoppningsvis är det även rolig läsning. Kom gärna med kommentarer, tips, råd, kritik. 

Vi ses där!

http://vegavarvetrunt.wordpress.com/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vegavarvetrunt.wordpress.com is no longer available.

The authors have deleted this site.

Detta vad vad jag hitta.

?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt loggen på deras hemsida landade de nära Kiel den 2/9. Tydligen skörat ett segel på vägen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att detta äventyr slutar lyckligt. Är lite orolig för dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, de verkar ha lite otur när de väljer dieselmekaniker också. Ibland säger en bild mer än 1000 ord...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oroar mig för de här unga killarna. Tydligen var de i Brest och skulle över Biscayabukten för en 4-5 dagar sedan. Man ska kunna se dem mha AIS men jag får det inte att fungera på någon av de sajter som de nämner. Vet inte vilket fartygsnamn de har valt i systemet heller. Någon som kan se var de är?

http://vegavarvetrunt.se/?page_id=202

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä men...det var ju just det jag gjorde. Vad konstigt. Inte fick jag upp någonting inte. Pinsamt. Måste vara ett klassiskt fall av SBS, om det nu inte har med surfplattan att göra.

 

Tack iaf. Då verkar de ha klarat av ännu en etapp. Konstigt att man kan sitta och oroa sig för folk man inte känner. Kanske har det att göra med minnen av egna vådliga seglatser, dock inte riktigt i klass med denna, och som företogs under ungdomsåren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...