Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Ringhede

Båtmässan - Förväntningar

Rekommendera Poster

Hej En vecka kvar till båtmässan börjar och tänkte starta en tråd med vad ni har för förväntningar och om någon ska kika på någon speciell sak, Båtbyte? Nya tillbehör? Träffa vänner? Själv ska jag kika på lösningar för att förbättra min båts bad/räddningsstege. Den som orginal satt på Uttern S64 är ingen kul sak att ta sig upp med. Samt att mässan är en första antydan att det snart är vår. mvh Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej alla Båtvänner! Båtmässan i Göteborg öppnar lördagen 5-13 februari, rekordstor mässa, över 300 utställare, helt ny avdelning för BÅTTILLBEHÖR på plan 2. Själv skall jag titta på lite olika lösningar för ankarspel, samt innerbelysning till båten, köpa nya Båtsportkortet i A3 formatet över västkusten Måseskär-Varberg del 1, Den norra delen Svinesund-Måseskär utkommer i april. Några plastbackar blir det också, bra att lägga kläder mm i, och en vattenkokare som man pluggar i ciggarettutaget. Men det blir nog en hel del annat också. Bässta Båthälsningar Suzz :-)

28632.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mest av allt så ska ja gå runt och drömma om hur det vore att äga och köra en av de där stora, fina båtarna. Tänkte även leta upp en ny ratt och kika lite på olika lösningar med låtsas-teak att lägga i min nya HR 410s. Viktor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här lägger ni in alla svärord ni kan komma på!!!* Jag kan inte ta mig tillmässan..... *buhuuu* Såg verkligen fram mot detta!!!! Ska tydligen på någon middag för min gamla mormor den dan jag annars kunde.... Sånt e livet. Hoppas alla andra får det bra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag får tag på Watski och Hjertmans kataloger, för de är som biblen för den frälste!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Utöver några tjocka båtkataloger (som Watski, Hjertmans och Byggplast), vill jag också få ett bra pris på ett Isoterm 42 L (alt 49 L) kylskåp. Mvh Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska titta på en extra hållare till min pappas Garim Plotter så jag kan låna den in i mellanåt. Sen blir det förhoppningsvis att se en del kompisar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska titta på de nya båtarna för år 2005, och hoppas att de har nimbusen 42 nova. Har än så länge bara sett den på bild. Ska sen även titta om de har lite wakeboardar och liknande.

post-7169-1394234334,6828_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Kul tråd. Har planerat en resa till båtmässan Gbg, tycker det är kul att titta bland båttillbehör och höra alla munviga försäljare, spelar ingen roll vad de säljer (en del kan sälja gråsten om de måste). Ibland kan man hitta riktigt smarta tillbehör (även onödiga pryler som man köper för att försäljaren är kul) Så jag hoppas att ni återkommer efter mässan med lite bilder på vad ni hittar eller köpt. //Apollo11

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Göteborg here I come!!! Ska bl.a besöka maringuidens :-D monter och hälsa på lite folk sedan får man väl titta på lite nyheter på tillbehörs sidan. Ska väl försöka hitta någon som säljer lite inredningsmaterial. Ska slå till på en Nord West tror jag.:-D Ähh faan jag tar två stycken broschyrer istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självfallet ska man besöka maringuidens monter! sedan blir det väl att man strosar runt i hela lokalen. Tänkte kika en del på det där med båtbyggar grejen. jag är väldigt sugen på att bli båtbyggare. men frågan är bara om jag kan bli det på den utbildningen jag går nu. Byggprogrammet. sen blir det nog en del inredningsprylar för min del. sen kanske man stöter på *Ryssen* ha en bra dag! Gedda

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart vi måste ses Gedda! Åker från Moskva på torsdag. Jag är sugen på att kolla in den nya tillbehörs avdelningen, det ska bli spännande och se.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skämtar du!?!?!?!??! Åker du till båtmassa för att hämta kataloger som finns i vilken båtbutik du än vänder dig till? Ttt, och e det så din butik inte har det så finns de att beställa gratis på nätet.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst skall det bli kul? Jag skall kolla på instrument, vind, lod, logg... Framförallt så får man ju massor av tips på lösningar när man kollar i montrar och båtar. J...klar vad kul det ska bli :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska kolla (och förhoppningsvis köpa) lanternor, ekolod, plotter och praktiska tillbehör i allmänhet. Sen blir det mycket gå och dregla så klart :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mats

Jag skall speciellt spana på Pentas monter med nya IPS-drevet. Sedan så skall jag kolla alla våra konkurrenter och se vad de har för nytt. Sedan blir det nog mest klämma och pilla som gäller. /M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska dit imorgon lördag. Ska in till maringuidens monter och tacka för biljetterna till mässan jag vann här. (trogen besökare) Forumet är mitt favorittillhåll där man lär massor genom att läsa olika trådar samt ibland kan ge något tipps. Mässan blir säkerligen årets höjdpunkt igen. Det är alltid lika underbart att gå runt och kika på all vackra skapelser (ja båtar om någon undrar) Ok höjpunkternas största, första turen med båten direkt efter sjösättning, mmmmmmmmmmmmmm mvh Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska också passa på att besöka deras monter imorgon Lördag, och jag ska oxå, tacka för biljetterna jag fick!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst David

Hej! Vet någon om det säljs båtar till mässpris typ Ryds 510? Mvh David

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Nej, jag har ingen aning, men om du är inne på styrpuöpetbåt runt 5 meter så rekommenderar i alla fall jag en HR 510 istället. (Även om den nu kanske inte finns att se på mässan.) Det är faktiskt ruggigt bra båt med betydligt bättre balans och priset är klart konkurrenskraftigt! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gyllene tillfälle att diskutera pris, speciellt när det är enkelt att gå från monter till monter, titta jämföra och ordna årets bästa pris. Speciellt idag är alla säljare laddade till tusen och har massor kvar att sälja. Hjälp dem på vägen genom att göra ditt köp nu. Givetvis i slutet av mässan men då får man ta lite vad som blev över. Finns väll få som önskar släpa hem sina båtar igen för att ställa upp hemma i utställningshallen och sälja senare. Eller är det så??? Dock inget för mig då jag förra våren bytte till min underbara Uttern S64 mvh Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varit där nu och det blev plotter, ekolod, ankarspel och lite blandat smått och gott. Naturligtvis hälsade jag på i Maringuidens monter, tackade för billjetterna och köpte hamnguiden på cd rom. Trevligt att träffa er :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var där och kollade in allt möjligt idag. Tillbehörsavdelningen är super. Perfekt att ha det för sig! Fick ruskigt bra pris på försäkring när jag var där, så nu blir det till att byta! Hälsade också på hos Maringuiden och tackade för biljetterna och spanade in lite erbjudande de hade.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Har tagit ledigt måndag för attgöra mässan. Ser varje år fram emot denna höjdpunkt. Denna och den flytande i augusti är det som gäller. Ska titta lite på ny VHF-radio, kanske det blir en silva s-15 tror jag den heter. Med DSC och möjlighet till vädermottagning. Har ett pris på 4500 före mässan. Får se om det går att pressa lite till. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit på mässan. Bästa hittills. Bra uplägg med båtar på plan 1 och tillbehör på plan 2. Massor med intressanta saker att kika på. Hittade en ny badstege till min båt så nu behöver jag inte byta båt i år. Givetvis var jag och hälsade på ett glatt gäng i maringuidens monter, som hade fått en bra plats så att alla lätt kunde hitta den. mvh Roland

post-4060-1394234337,6769_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Roland! Nu blev jag nyfiken på vad det blev för stege? Pris? Vi skall ner till helgen. mvh Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena, kom precis hem från mässan, sitter och kollar i kataloggerna. Men jag tyckte den absoluta höjdpunkten var Finnmaster 31OC, väldigt fin båt! Sen nya Uttern D66 var klart fin med. Sen fick jag en chans och studera Veradon igen, längtar till en provtur med en sån!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stege till min Utterns S64 hittade jag samma som orginalet, hos Båtsystem. En del av prisskillnaden ska jag lägg som medlemskap i Sjöräddningssällskapet. De behöver pengarna bättre än på tok för höga priser på delar hos båttillverkaren som inte ens tillverkat stegen själva. Ni som ska runt på mässan, passa på att kika på att det finns flera idiotiska lösningar för bad/räddningsstegar på nya båtar. Vissa fullkomligt livsfarliga och man har troligen ingen möjlighet att ta sig upp om man är ensam och faller över bord. Orginalet hos Uttern funkar men deras nya alternativ är bättre, därför byter jag stege. Åtminstone de jobbar mot säkrare båtar. Ni som har kurrage kan ju ställa frågan på mässan till de som visar upp sina båtar, hur deras lösning med bad/räddningsstege funkar att använda då det går lite sjö och man ska fälla ut den nere från vattnet och sedan försöka ta sig upp i båten igen, kolla efter handtag mm. Vissa tillverkare har tänkt igenom detta noga och har löst det på ett föredömligt sätt, men vissa är fullkomligt vetttlösa att sälja nya båtar som kan bli en dödsfälla. Nu tillbaka till alla mina kataloger och broshyrer jag fick på mässan. mvh Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nå - Ni som varit på mässan, motsvarde den era förväntningar? Ni som inte varit där, ni har det bästa framför er. Och ni som tvekar, åk dit, det är värt besväret mvh Roland PS Glöm inte att hälsa på gänget i maringuidens monter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...