Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Riwallen

Burkugn???

Rekommendera Poster

Nu tar jag upp en gammal fråga igen. Men jag behöver en burkugn har letat på många ställen husvagnsförsäljare båttillbehörsaffärer men alla säger samma sak tillverkas ej längre. :mad: Är det någon som sett en burkugn till salu någonstans eller rent har en och vill göra sig av med den? Är trött på att bara tanten ska ha en bulle i ugnen jag kanske oxå vill ha en ugn. :-D Mvh Albin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst anemos

Hejsan ! Vad är en BURKUGN ?? Är det en ugn bara för en matburk ?? Att det har funnint, och kanske finns förmodligen ännu idag, självuppvämande matburkar. Genon, med någon sorts, kemisk reaktion ämne, runtom själva innehållet. Ja, dom där Jenkarna o- Brittern !! Och militärerna HI

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenixen Anemos! En burkugn även kallad miniugn används till att göra gratänger eller baka bröd eller vad fasiken du vill. Ser ut som en sockerkaksform med lock som man sätter på gasolköket. Enligt folk och fä funkar den skitbra det är bara att den inte tillverkas längre. :mad: :mad: :mad: :mad:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst anemos

OK, Tack, Kapten för informationen. Då gäller det bara att hitta en gammal sockerkaksform för ändamålet. Problemet är bara det, att tunnväggiga sockerkaksformar inte tål en direckt gaslåga, skulle jag tro ? Men i alla fall, ser ut att vara en bra grej !!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är uppvuxen med en sk burkugn. Vi hade gasspis, när jag var barn, och sk burkugnen fungerade alldeles utmärkt att baka i, göra laxpudding mm. Burkugnen sattas på gaslågan alltså. Lycka till! :-) :tant LE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bagare Dan! Kom inte å säg att du har gjort dig av med en burkugn. Hoppas du fick bra betalt för den. Har du slängt den blir jag arg. Du skulle ju tänkt på mig. JAG VILL HA EN BURKUGN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SKOTTEN!! Du som verkar vara en jäkel på stål. Kan inte du starta en nyproduktion på burkugnar?????????? Det är väl plåt men du kan väl ta lite spillbitar från båtbyggeriet och göra mig en. :-D :-D :-D :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man blir ju inte direkt mindre sugen på en burkugn när man läser Anonyms tråd. :-(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr Peos! De har varit precis nerringda om burkugnar men de sålde sista förra året. Men tack ändå :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Per Norberg

Hej Angående burkugn så var tråden uppe i somras och då skrev jag att jag hittat ett större antal på Ängelholms Marina. Tror man hittar mina rader under nedan länk. Men jag vet inte om de gått åt. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=8876 MVH Per Norberg Uddevalla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu finns en ute på Tradera [KUR](16/2 2005 [/KUR]), därär enda stället jag har sett burkugnar till salu. Tips sök Optimus i sökfönstret.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kära Skotten!! Jag får inte plats med en ny spis för mitt nya kylskåp kommer att ta all plats. Jag måste ju få plats med drickat förstår du. Valet var ju inte så svårt stor spis eller stort kylskåp :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

YES!!!! Jag lyckades få tag på en burkugn!! Även om den blev dyr så är jag nöjd. Varför inte Lasse man får väl starta en burkugnsklubb hänger du med på det?? :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lotta

idag hittade vi en burkugn på myrornas i göteborg. Den var helt ny och kostade oss 40 kronor.Så nu är vi med i burkugnsklubben. Men är det någon som har några käcka recept?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lyckans ost som gjort ett riktigt kanonfynd!! Då skulle du ju absolut kunna kosta på dig att köpa Båtmat av Anders Billing en mycket inspirerande kokbok. Lycka till med din burkugn! Mvh Nettan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lotta

tack för tipset Nettan, detta skall jag göra. Jag hoppas att vi får använda vår ugn mycket i sommar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självklart Lasse!!! Jag är intresserad. Mat är livet. Ska du eller jag starta???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...