Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Molin135

Segelbåt för unga grabbar

Rekommendera Poster

Ja med några donnor ombord är det väl aldrig fel med lite trängsel ;)

Såg er i PBs båtköparnummer förresten, kul!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahaha du tänker precis som vi gör med andra ord ;)

Vad kul! Hahaha jag hade en supersnygg gogglebränna när de bilderna togs, hade precis åkt skidor en vecka.. Men den Maxi:n var tyvärr såld, vi hörde av oss till honom förra helgen och skulle se om vi kunde ta en andra titt och kanske gå till affär men då var den såld, vilket var lite synd!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade en maxi 68 samtidigt som min kompis och båtgranne hade en birdie 24. Det är stor skillnad på utrymmet, men om man kan leva med att birdien är väldigt tr¨ång så är det den vacker båt. Ser ut som en stor båt.

 

Dock hade jag nog valt maxin :)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha... Jag vet inte riktigt hur vi ska säga det här men vi har blivit med båt. Den Birdie 24 med grön sprayhood jag tidigare länkade blev det. Jättefin invändigt och vi föll direkt för båten. Vi la fram ett bud som accepterades utan förhandling. Vi ska snart lägga handpenning och diskutera sjösättning och hemtagning av henne! Detta gick fort. Vi tittade imorse vid 11-tiden, lade budet vid ca 14.30 och fick accepten vid 16.30. Hahah jag tror inte riktigt att vi förstått att vi faktiskt slutit avtal om att köpa en båt. Helt ofattbart, haha!

Här är hon! (aldrig lagt upp en bild i trådar på MG, får se om det funkar)

 

post-10023712-1394237463,3664_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jättestort grattis! Tror ni kommer bli mycket nöjda.

:-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Garttis grabbar! Jag har följt tråden och började misströsta! Trodde att er beslutsångest skulle leda till att ni aldrig kom till skott! wink

Birdien är ju en fin båt och ert exemplar ser ju välbevarat ut!

Jag hade en kompis som seglade Arabesque 24 som är en snarlik båt som också kommer från Harry Beckers ritbord. Ser ut som en kantig Birdie. Den pinnade på bra och hävdade sig ofta i kappseglingar. Framförallt när det blåste på lite extra.

Nu återstår en massa spännande pyssel och planering sen.... Segling!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till båtköpet!

Som erfaren seglare vet du nog bättre hur man sköter sina segel än familjen som säljer båten visste. Har sett många försegel som blåst sönder när det lämnats en flik ute på det sättet som syns på bilderna.

Hoppas på en fin säsong för er!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla gratulationer! Nu ska vi förhandla om alla de praktiska grejerna (betalning, handpenning, kontrakt, sjösättning mm.) och ärligt talat skulle jag inte tacka nej till att sjösätta och segla hem henne redan nästa helg! 

Vi ser verkligen, verkligen fram emot sommaren nu och vi är riktigt taggade på att få komma ut! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Extra tack till dig Mackey! Stort stort tack för listan du skickade med köpekontrakt! Vi har använt oss av ett av dessa i affären, så stort tack för hjälpen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för den särskilda hälsnignen, men det är ju många andra som också hjälpt er på vägen på alla de vis...

Grattis till båtköpet. Ni kommer att få en härlig sommar även om jag inte kan styra över vädret.

Navigare necesse est!

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut! Vi är enormt tacksamma för all hjälp vi fått här på forumet och dess härliga och hjälpsamma medlemmar! Stort tack till alla som hjälpt till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...