Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
pseudonym

båtpresenning

Rekommendera Poster

För så lite pengar är det ju värt att prova. Ser ut att vara avsett för varmare trakter än Sverige så det är tveksamt att det klarar en vinter utomhus. Som dammskydd vid inomhusförvaring funkar det säkert finfint.

Skojigt att de har två bilder på överkastet...en med bakgrund och en identisk där någon photoshoppat bort den! cool

Mvh
Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova att kontakta Jula och fråga om dom har någon bild på ekipaget med 50cm blötsnö.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med det svaret förmodar jag att du har ett bättre förslag? Eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Presenningen är lite tunn, men jag tor den kan funka om man stötar med något där spännvidden blir stor.

Även tjockare presenningar kräver stöttning om man inte vill få en hängmatta full med snö.

Problemet med den tunnare presenningen är att den kan gå sönder och då var det ju ingen glädje med att täcka båten.

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Presenningen är på 85 gr/m2 medan lite bättre presenningar brukar hålla 300 gr/m2. Tjocka dukar är på upp emot 600 gr/m2. Kan tänka mig att den är lämplig som dammskydd när man har båten inomhus. På västkusten utomhus duger den inte alls, kommer förmodligen att blåsa/nötas sönder i första stormen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi köpte nu något liknande på Ullared. Vi har tänkt att ha den som komplement under den tjocka och tunga presenningen vi har som huvudpresenning... D v s lägga Ullaredspresenningen underst för att ta emot det eventuella läckage som huvudpresenningen släpper genom.

Tror att den du tittar på är lite tunn att använda som huvudpresenning, men väl som komplement... Lite så resonerar jag i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja 2s t i vår klubb köpte denna när dom kom in på Jula för några år sedan.

Om du har tänkt att ha det som vitertäckning så kan jag bara säga GLÖM DET!

Resultate för medlemmarna i vår klubb var  att båda 2 fick ställa sig och göra om sin täckning mitt i smällkallaste vintern med nya grejor.

Dom läcker samt töjer sig under snötyngd  plus att  dom är  såpass tajta att man inte får under nåt vettigt stöd.

Det är ett sol / dammskydd som tål lättare väta.

//Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev i första inlägget SKA denna användas som dammskydd, och båten står inomhus. Ingen har påtalat att den skulle användas utomhus. På min större båt har jag redan 600 grams tung presenning som har stått emot i 7 år redan. Kan tillägga för de som inte vet det så kör jag lastbil och har rätt bra koll på vad som funkar eller inte. Tackar för visat intresse härmed. ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den där är ju rätt tätsittande, så fyll på med några torrbollar under pressen så ska det nog funka bra som dammskydd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Instämmer med föregående.

 

Blir bara förbannad när man tror att man hjälper till och det sen visar sig att hela saken var helt meningslös!!!!!!!

 

//Anders 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får be om ursäkt då jag har lagt ut en fråga på ett annat forum oxå och där formulerat frågan lite utförligare. Var inte meningen att vara otrevlig och trampa någon på ömma tår. Ha en bra helg alla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska det vara bra så är det ProFlex som gäller. 95 grammare så kan du lika gärna ta gamla lakan. Dom är nog bättre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...