Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Jsen

Tips på mirakel medel till klädsel

Rekommendera Poster

Behöver tips på mirakelmedel för att göra rent dynor och sätena till min båt.

Har precis i dagarna lämnat in mitt soldäck på min Sea Ray 200 för en omklädsel som var lite sliten och hade spuckit i summarna efter många soliga dagar på sjön.

Nu när jag kommer att få tillbaka ett nästan helt nytt soldäck som är vitt och fräscht vore det ju trevligt om stolarna och övriga dynor fick sig en uppfräschning, inget fel på dom, men har ju blivit lite solkiga efter snart 20 år.

Är det någon som har tips på bra meddel som kan fräscha upp dom?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon har föreslagit galltvål, det har jag inte provat men sägs fungera. Åter andra verkar använda plastmöbelrengöring från Biltema och få bra resultat, det har jag inte heller testat.

Jag körde istället med Collinite no 855 som jag beställde från waxdog.se. Bra service och trevlig kille som driver det. Jag har inte jämfört med andra medel men det här funkade bra, det blev definitivt renare än tidigare på min vinylklädsel från 1989. Ska tilläggas att jag letade runt rejält på forum och annat innan jag bestämde mig för Collinite som är rätt dyrt, finns det en billigare/bättre produkt är jag intresserad :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lahega Interior (40) Mirakelsvampar är det absolut bästa jag har prövat, och hört många andra  rekomenderat det samma :)

Tror det är det närmaste mirakel medel man kommer, så rekomenderar det starkt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...