Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Selis

Volvo Penta D4 som bara stannar

Rekommendera Poster

Motorn stannade vid säsongens premiärtur i midsomras efter ca 1 timmes gång och vid tilläggning, sedan tog det 104 dagar tills jag fick tillbaka båten igen. Efter 30 minuters gång stannade den igen! Inga felkoder, bränslet analyserat och ska vara ok. Enligt uppgift hade samtliga fyra spridarna gett upp samtidigt!?, renoverats men varför stannar den igen? Någon som kan ge tips om vad som hänt men också hur man kan få VolvoPentas experter till lyfta sig från stolen och vara sina serviceverkstäder och oss kunder behjälpliga när det som aldrig händer har hänt. Sedan när började VP avskärma sig från sina trogna kunder?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Avskärma sig har nog penta gjort en längre tid, förr i tiden såg de till att kunderna hade reservdelar under lång tid, idag är det ockerpriser för motorer och reservdelar. Lyssnade på en ny motor med drev 280 000 :- helt sjuka priser, sen har man inte delar efter 20 år med dessa priser, en båt som går 50 timmar / år dvs motorn lever längre. Orsaken är som många gånger förut ett för litet företag,, när man ska handla blir det tyvärr worldwide, stora tillverkare många enheter ger låga inköpspriser och framförallt reservdelar under lång tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är jag långt ifrån att vara jurist ... men finns det inget sätt att stämma VP eller driva dessa frågor rättsligt?? Nån som vet? Jag tycker så otroligt synd om de personer som råkar illa ut ... för vi pratar inte småsummor för den enskilde individen ... jag vet vad jag pratar om ... hade bekanta som råkande illa ut med två VP D3 som aldrig fungerade ... VP tog aldrig sitt ansvar här heller ... det va alla andras fel uton VP att de två motorerna inte fungerade ... Mats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Selis! Hur löste sig problemet? Var det spridarna som behövde bytas, dvs var det ”hela” problemet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...