Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
erdo

Båtförsäkring

Rekommendera Poster

Hejsan!

Blir ägare till en Maxim på fredag och undrar vilken båtförsäkring man skall ta?

Har ni något tips? Kostnad?

Erdo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollade med många bolag då vi försäkrade båten skiljde flera tusen mellan bolagen, billigast blev mitt egna bolag länsförsäkringar på helförsäkringen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde samma sak som kossor och fär min del blev det if, det bästa är nog om du tar omaket och ringer runt till bolagen och kollar priser, tänk över innan vilken självrisk du kan tänka dig då denna påverkar premien ganska mycket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För mig överraskade trygg hansa i år. Men en maxim 26 kommer definitivt ha en mycket överkomlig premie runt max 1500 kr årligen kan jag tro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar för alla tips!

Har lite att kolla o ringa runt!

Erdo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan också låta nån annan göra jobbet åt dig. Jag använde insplanet.com och hittade en bra och billig försäkring. De får förmodligen nån sorts förmedlingsprovision från försäkringsbolagen, och är kanske inte helt opartiska, men jag blev väldigt nöjd.

/Rm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du ser, alla är olika. För min del var Folksam den som gav bäst vilkor, men jag har alla mina försäkringar där och det ger ju mängdrabatt. Så kolla med det bolag som du har andra försäkringar i det kan löna sig. Annars är det bara att ringa runt och kolla. Lycka till med nya båten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svenska Sjö använder jag, mycket nöjd änsålänge.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror det har mycket att göra med att samla alla sina försäktingar i ett bolag. Själv har jag If och med mängdrabbaten dom har finns det inget annan bolag som slår dom. Dessutom har jag alltid blivit trevigt bemött och alltid fått hjälp när jag hamnat i en situation när jag behöver använda försäkringen. Senast va det båten vars cikkulationspump la av och döm om min förvåning blev det ett försäkringsärende och jag fick tillbaks hälften av fakturan ... bara att tacka och ta emot ... Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...