Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Tomos

Sjösätta gummibåt i Örebrotrakten

Rekommendera Poster

Jag har en mindre gummibåt med snurra som jag brukar använda för fisketurer,. Jag är i Örebro emellanåt och tänkte nästa gång ta med båten och slänga i den i Hjälmaren och ta en tur.

Är det några närkingar här på forumet som vet bra iläggningsplatser i närheten av Örebro? Senast jag var i stan så var jag och rekade lite vid Svartåns utlopp med omnejd men hittade ingen lämplig plats. De flesta stränder verkar vara väldigt långgrunda och svårtillgängliga. Tacksam för tips! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Långgrunt utanför Örebro? Har du tittat i sjökortet?wink

Man borde kunna vada över hela Hemfjärden. Inte behöver du någon gummibåt där inte. Vadarstövlar borde duga. Spjälstaketet som korsar fjärden kanske man kan hoppa över?smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Småbåtshamnen. Vid oset har en ramp, vet inte om det alltid är öppet, men det borde gå att kolla upp. Vill man slippa spjälstaketet måste man äka en bit,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att hemfjärden är grund vet jag mycket väl men djupgåendet på baljan är väl inte mycket mer än någon decimeter smiley

Får kolla småbåtshamnen nästa gång jag är i krokarna, vad är nästa ställe som lämpar sig om man vill undvika Hemfjärden? Hampetorp? Är ju rätt långt väg att åka..

Är även intresserad av tips på andra sjöar i Örebrotrakten, Väringen, Norasjön etc.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...