Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Packe

Marin och Sjöserive, Norrköping

Rekommendera Poster

Tja alla!

Köpte en ny DC av ovanstående företag i våras. Någon här som har några erfarenheter av dessa lirare? Tacksam för ärliga omdömen!

 

//Packe

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns alltid en anledning till att man frågar saker ;-)

Men nu var det omdömen jag var ute efter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inget omdöme om dem som köpare. Men när vi var där och tittade på båt tidigare som presumtiv köpare var de helt ointresserade av att sälja någon båt. Sedan var den (begagnade) båt som vi var intresserade av inte alls bra städad eller omhändertagen, såg ut som den stod där och förföll.

Det kan ju ha varit en dålig dag vi kom och en oturligt oompysslad båt vi tittade på det vet jag inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också varit där o tittat på begagnad båt, 0 intresse från säljarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för Era inlägg!

Sj köpte jag som sagt en ny båt där i våras. En Uttern D55, jag fick en bra offert och trevligt bemötande, så jag slog till och såg fram emot en härlig sommar med ny båt.

So far so good.....det var vid leveransen som problemen startade.

Min första fråga till säljaren vid leveransen var varför båtens bränsleledning inte var kopplad till motorn. Istället satt där plasthattar i de bägge ändarna.  De används bara till våra extrena tankar vid provkörning blev svaret. 15 min senare kommer en mek ut och börjar koppla ihop dem iaf...

Ingen leveransgenomgång av båten ägde rum.

Vid första provturen fanns inga växlar. Visade sig sedan vara en knapp på reglaget som fastnat i intryckt läge. (ingen aning eftersom jag inte fått någon genomgång, pingsthelgen förstörd)

Andra sjösättningen en vecka senare var båten helt strömlös, upp på trailer och hem igen.

Tredje sjösättningen med laddat batteri: Båtens hydraulstyrning visar sig vara felmonterad. Båten styr i motsatt riktning (jävligt otäckt och svårkört) Felet åtgärdas på plats genom att montera hydraulslangarna rätt och lufta systemet. Ingen kompensation.

Veckan därpå, fjärde försöket. Båten strömlös igen. Marin o Sjöservice säger sig äga rätten att inte behöva åka ut och åtgärda på plats. Efter samtal till Utterns generalagent åker således företagets represenatnt ut och efter 15 min konstaterar att Det finns inga fel

Detta problem kvarstår fortfarande. Båten ligger nu för felsökning hos en annan marina.

Har lyckats köra båten 5ggr i sommar. Kortare turer eftersom den laddar ur.

Det har konstaterats att det drar tjuvström någonstans. Jag vägrar prata mer med Marin och Sjöservice nu, eftersom varje gång jag ringt dem blivit otrevligt bemött.

De vill inte svara ärligt på vem som har monterat motorn eller om de överhuvudtaget gjorde nån leveransservice på båten. Så här hanterar de alltså affärer för 300,000:-.

Ren synd och skamm!

Packe

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Usch! Låter riktigt tråkigt, lider med dig.

Ta kontakt med konsumentvägledningen i Norrköping och berätta vad som hänt och om du ev. kan få någon hjälp med ärendet.

http://www.norrkoping.se/vard-omsorg/konsument/

En av anledningarna till att man köper en båt av ett företag är ju för att göra en trygg affär, vilket tyvärr inte verkar ha fungerat i ditt fall. Men som konsument har du rättigheter, kolla upp dem.

(Har du försäkrat båten finns det troligen också ett rättskydd men då blir det en mer komplicerad historia om du ska driva det vidare..)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Tråkigt att fler än jag skall drabbas av detta. Jag vart utan båt i 7v samt att den inte var yrkesmanna mässigt åtgärdat i mina ögon sett. En massa små fel här och där båten fick åka upp ur sjön flera gånger innan den vart ok. Å samma sak för mig en båt för 300kr.

Mitt råd är att nu när sesongen ändå är över så ta kontakt med konsumentvägledaren i din kommun samt kontakta A,R,N (allmänna reklamations nämden) och försök att häva köpet många gånger räcker det med att hota med att kontakta A,R,N eller att häva köpet så blir dom trevligare.

Samman ställ dom fel som du har haft och dina utgifter, resor förlorad arb inkomst mm du skall inte behöva betala en krona för det som har hänt, tex så har dom garanterat kört upp din soppa när dom felsöker och som i mitt fall så är det tal om timmar som dom kört båten det skall du inte behöva stå för. Jag har varit hård som fan på firman jag handlade av och jag har fått bra kompensation för att båten har varit borta å det tycker jag att du också skall kräva.

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är så jävla besviken! Jag ser till at få felet ur världen sen vill jag aldrig mer ha kontakt med de klåparna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår dig!  Man köper en ny båt för mycket pengar och planerar att åka en massa båt sen så står skiten på en verksta hela sommarn nä det suger.

 

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...