Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Flintstone

För er som saknat tulpanvarningen via SMS i år.

Rekommendera Poster

I en annan tråd här på forumet kom det upp att tulpanvarningen uteblivit i år. Då jag själv inte fått någon, trots att Skärgårdsstiftelsen på sin hemsida skriver att det varit två stycken i år, skrev jag ett mail till dem och frågade om vad som hänt. 

Igår ringde en Anna Ehn från Skärgårdsstiftelsen och meddelade att mitt nummer inte fanns med i deras register. Detta trots att när jag försökte registrera mig igen fick meddelandet att numret redan var registrerat.

Uppenbarligen har det blivit något fel i uppgiftshanteringen när Skärgårdsstiftelsen tog över projektet från Håll Sverige rent.

Anna bad mig uppmana övriga på forumet som inte heller fått varningarna trots registrering att kontakta henne. På så sätt kan teknikerna få ett större underlag för sin felsökning.

Skicka ett mail till anna.ehn (snabel-a) skargardsstiftelsen.se och berätta vem du är, vilket mobilnummer du registerat och att du inte heller fått någon varning i år så kan de jobba på att få ordning på systemet till nästa år. 

Mvh
Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte fått någon varning heller, så till slut fick jag krypa ner i vattnet (tack och lov fortfarande 19 grader) och med hjälp av en paddel skrapa bort tulpanerna då de var för hårda för borsten.

Med denna erfarenhet blir det bottenmålning 2013 !!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för info .... jag har inte helle fått något sms men hade tur och fick nys om att det va dax när jag tankade båten i Saltis ... misstänkte ett tag att de va ett försäljningsknep och att Ted bara ville göra en extra hacka ;-) nu har jag mejlat Anna och så får vi se hur det går ..... Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra Edestig!

De var ju uppenbarligen inte själva medvetna om problemet så ju fler som mailar henne desto mer info får de om hur det ska lösas. Det är därför jag går ut med uppmaningen här på Sveriges största båtforum.

Mvh
Fred

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller fått sms. Anna har fått ett mail av mig också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Herregud! Är det inte bättre att bottenmåla eller gå ner i plurret och skrubba och kolla läget istället för att invänta ett SMS nu kommer havstulpanerna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Märkligt inlägg...

Det finns en tjänst som många använder sig av och tycker är bra i deras båtliv, vad är problemet? Om du tycker den är onödig så är det ingen som dömer dig för det...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är märkligt då havstulpaner kommer i stort sett vid samma tid varje år men visst var å en får göra som dom vill.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

om vi ska älta detta med att ha eller inte ha giftfärg och vad som är lättare alt svårare ... för min del vad det helt enkelt ett beslut att jag inte ska använda giftfärg längre ... varken mer eller mindre ... kostnaden är i stort sett dennsamma ... Ted tar 500 kr för en bottentvätt och jag brukar köra 2-3 gg per år ... när jag tar upp båten på hösten är det alltid rent och fint ... sen tycker jag att om det nu annonseras ut en tjänst och man slår att slag för den så är det för mig självklart att den ska fungera ... gör den inte det ska man klaga ... sen må så vara att man vet att bottentvätt ska ske slutet av juli / början augusti ... men i alla fall ..... Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade lite statistik på Skärgårdsstiftelsens hemsida gällande Stockholms län. Intressant att det skiftar så mycket från år till år...

post-5151-1394237233,777_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har fått SMS den 20/7,  7/8 samt 29/8. Trist att det inte funkat som det skall.

 

//C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Christian,

Det kanske skulle vara idé att du också mailar Anna och talar om att det funkat för dig. Då kan de jämföra dina uppgifter i registret med de uppgifter de har för oss som det inte fungerat för.

Mvh
Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kollar/känner efter på skrovet när det är dags att tvätta, brukar ske där jag befinner mig ungefär vid samma tid varje år. Dessutom rekommenderar man att kontrollera skrovet istället för sms varning då det förekommer lokala variationer. Alltså det säkraste sättet är att kolla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fortsätt du med din metod du Mystik så kan väl vi andra få fortsätta med vår? Om du inte har något att tillföra när det gäller att SMS-varningen felat för vissa så ber jag dig nu sluta skriva i tråden.

Tanken är att detta ska vara en konstruktiv tråd för att hjälpa Skärgårdsstiftelsen att få ordning på buggarna för oss som gillar tjänsten och dina inlägg om att den är meningslös är inte konstruktiva.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så du avgör vem som skall skriva i vissa trådar eller ej...? Du har svårt att få kritik förstår jag. Systemet fungerar ej och glöm att du får så exakta varningar så att du precis vet när du skall tvätta båten. Nåt får man göra själv oxå, dvs kolla/känn på skrovet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åh nej...inte en till sån där medlem...suck...

Någon skrev trollvarning och nu fick vi en antydan till detta...det är mycket vanligt att trollen ropar censur när någon ber dem hålla inne med sina icke kontruktiva kommentarer. Nyckelordet här är ber...jag bad dig att inte skriva...jag bestämde inte...det kan bara admin göra.

Läs texten i bilden och se ifall du känner igen dig i något...

Snyggt jobbat efter nio inlägg!! laugh Nu hamnar du på min igorera-lista tillsammans med en handfull andra.

post-5151-1394237233,8285_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehe...du var lite snabbare Westis! cool Jag längtar till nya plattformen som troligen kommer ha ignorera-funktion!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja du är allt bra redig du. Du behöver inte oroa dig, jag skall inte skriva mer i denna tråd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mystik, strunta i surgubbarna. De snittar 78 år och kan inte hålla tätt i brallan i mer än en kvart i taget.

Att de skulle ens överväga att bada för att känna efter eller skrubba botten finns inte i detta universum.

Jag gör som du, men däremot tycker jag iofs att SMS-varningen är ganska bra.

Ett tips för oss självskrubbare är att fästa en platt fender på utsidan av en levang. Då får den ruggig flytkraft vilket ger större skrubbeffekt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken underbar utveckling detta kan bli, sagan om när trollen fann varandra....Soumi Batti medlemmen som älskar att vantrivas på forumet och skriva ner allt som andra säger...tönt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sagt från forumets största slugger, som är involverad i varenda fredag- och lördagkvällsfight. Kanske läge att ta det litet lugnt med sponken Westfjord? ;-) Skönt även att se att trunkbäraren Flintstone hänger på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är toppen att det tjafsas i den här tråden också! Då håller den sig högt upp i listan och fler exponeras för det den verkligen handlar om! yes

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Faktiskt helt nykter då jag hade jour, så sådan är jag i nyktert tillstånd, och visst är jag en slugger emellanåt, det har du helt rätt i :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...