Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Selen

Erfarenhet av Albinhallen i Södertälje?

Rekommendera Poster

Är det någon som har erfarenhet av att sälja eller köpa båt av Albinhallen i Södertälje?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt två båtar och haft en till försäljning där. Har fungerat bra vid varje affär.

Har hört en del negativt om Wille och Albinhallen men som sagt, för mig har allt fungerat klockrent.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma här, har bara hört gott om den.

Tittar du däremot norr om stan kan jag varna för klåpare. Men det kan vi ta nån annan gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle se upp med Wille och Albinhallen. Många saker känns inte seriöst, trots att de tydligen varit i branschen länge. Jag försökte köpa en motorbåt av dom men deras avtal  saknar mycket och när jag ville låta en serviceverkstad gå igenom motorn fick jag inte det. Det var inte så man gör trots att jag givetvis skulle stå för kostnaden. Mycket märkligt! 

På deras avtal saknas ex text om att säljaren garanterar att båten är dess egenom, att den är till fullo betald, att utrustning och skick motsvarar vad som angivits mm. Bassaker som finns i de flesta avtal, bl a konsumentverkets förslag till avtal. 

På toppen av det så var allt toppen och i mycket bra skick enligt vad man en sa eller påpekade. Information om båtensskick stämde inte när man kikade närmare.

När avtal är tunna och man inte ens får möjlighet att gå igenom båten ordentligt måste det vara något knas. Det var länge sedan jag mötte en så dålig och oseriös säljare som Wille.

Var på din vakt är mitt råd.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Försökte köpa en båt av Wille på 90-talet men han var inte ens villig att visa mig någon. Jag såg väl fattig ut och är dessutom kvinna. Fullständigt nonchalnt och otrevlig. 

Men hittar du din drömbåt så prova på. De har ju funnits i så många år så något gör han väl rätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min fru var där i mellandagarna och var seriöst inntreserad av en nimbus, men maken till nonchalant bemötade har jag aldrig varit med om försäljaren ignorerade oss totalt när vi hälsar på honom så tar han upp sin telefon och börjar prata i den utan att ta någon som helst notis om oss och försvinner sedan till kontoret och kom inte tillbaka. Men som tur är finns det ju fler firmor som säljer båtar, jag kommer som ni förstår aldrig att sätta min fot där mer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen erfarenhet av dem. Men om informationen om deras avtal ovan stämmer, så skulle det ju aldrig vara aktuellt att köpa båt av dem för min del iaf.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var också där i år för att titta på en Nimbus och jag har sällan blivit så irriterad över den nonchalans som uppvisades. Ställde man en seriös fråga fick man tillbaka en blick och ngt urdumt svar. Om du vill känna på hur det känns att vara riktigt nonchalerad så kan jag rekommendera ett besök. Nu kan det ju vara så att jag kom på "fel dag" men jag tvivlar starkt.

Nu har jag köpt min Nimbus på annat håll och kommer aldrig sätta min fot där igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med pelleboat och Max85 till 100%, total nonchalans.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag litar inte ett skvatt på Willy som driver Albinhallen. Han ger ett oseriöst,  ointresserat och nonchalant intryck. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...