Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
erikeriksson

Suzuki 70hk får inte tillräckligt med bensin

Rekommendera Poster

Hej, har för mig en ny Suzuki 70 hk 4takt, år2002 som gått 220 timmar. När man kör kan motorn hacka lite, ibland varvar den inte ur och ibland dör den. Det går inte att få pumpblåsan att bli hård. Har bytt till ny blåsa, tagit bort slanganslutningen till motorn. Det verkar som mekaniska pumpen inte orkar suga? Kan pumpen tagit skada när jag körde några minuter på land utan att ansluta tanken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur menar du körde på land utan tank? Matade du förgasarna separat?

Många pumpar smörjs av det de pumpar, så det är inte otänkbart. Den här frågan är docok så pass ovanlig att jkag skulle ringa verkstad och höra hur de ser på saken. Man kan ofta få vettiga svar, även om vissa är riktigt kärva gubbar:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, denna motor har ju insprutning, med en mekanisk försumpning och en elektrisk högtryckspump som sitter i en behållare med flottör dit förpumpen pumpar. Det var väl den bensinskvätten jag kunde köra några minuter på land.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok,  nu är jag med.... Kan du läsa ur felkoder,  så är det en bra start. Med lite tur ligger något lagrat. Om du pumpar på blåsan när motorn går dåligt blir det då någon skillnad? Någonstans måste ju bensinen ta vägen? Om blåsan inte går att få hård, pumpar du ju vidare bensin som inte tar stopp mot något...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...