Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Gäst 2012

Skön motorbåt, skön musik!

Rekommendera Poster

Gäst 2012

 

 



Senast ändrad av 2012 | 01 augusti 2012 | 14:23

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst 2012

 

I vårt hus har vi tre fina, stora och gamla modeller på segelbåtar, bl a på den berömda Havsörnen. Mitt estetiska sinne går igång på vackra segelbåtar så ditt förslag föll i god jord; sanslöst vacker båt.

En sak är säker; när Gud ville skoja med båtfolket skapade han Bavaria...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst 2012

 

Ta nu ett djupt andetag; alla goa gubbar i detta forum och kolla in denna video; underskön!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När det gäller båtar, föredrar jag faktist musiken i slutet av den här filmenwink 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst 2012

 

Jaha... Ser att detta inlägg är rapporterat och jag undrar varför. En musikvideo som tydligten inte faller någon inbunden sate på läppen. Har kollat igenom videon och kan inte se någon anledning till att den skulle rapporteras.

Ja om det inte är för att den innehåller färgade personer... eller motorbåtar? Eller kanske båda!?

Du glade rapportör; berätta gärna vad det är du stör dig på?

 



Senast ändrad av 2012 | 01 augusti 2012 | 21:38

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den här midsommar videon gjorde jag för ngra år sedan;  Retro i svartvit med halvacke....

 



Senast ändrad av Marrexxx | 02 augusti 2012 | 02:57

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

The lonely island - i´ m on a boat, så lyder titeln på denna låten. givetvis på en humoristisk sida av svallet som ja länkar in denna videon här. kanske inte allas musikstil, men upphovsrättarna driver ungefär med alla stekare som ska spela in videon på en jakt i medeltemperaturmässigt vatten och götta till sig, själv nöjer jag mig med den gamle dracon och lite bad och makrillfiske :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade forumet fungerat med riktiga moderatorer så hade denna rapportering säkerligen tagits bort omedelbart, sen borde ju funktionen vara att moderatorn skall godkänna rapporteringen innan den syns i inlägget....eller tänker jag fel(igen)?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänker helt rätt. (min åsikt)

Troligen är det någon som stör sig på 2012 som rapporterat eller någon som vill jäklas.

Funktionen rapportera fungera inte här på MG.

Själv brukar jag skriva ett inlägg om varför jag inte tycker det är rätt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst 2012

MG och Stasisyndromet; Rapportera allt!

Om man låter sig störas så till den milda grad att man till och med rapporterar helt harmlösa inlägg; musikvideos med båtanknytning eller bildtext om Skåne med båt under Öresundsbron; ja då tror jag faktiskt att man själv är störd. Vad tror man sig kunna uppnå med att slå blint omkring sig? Framstå som en... ja vaddå?

Det enda positiva, som jag kan se det, är att an som rapportör i moderatorns ögon framstår som den part i målet som inte riktigt har alla hönsen hemma!.

Sammantaget är det ju humor på hög nivå men det tänkte säkert inte anmälaren påsmiley

post-10022140-1394237193,7972_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst 2012

 

Med känsla för det hela, tycker jag!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast hur menar ni nu?

Som jag tolkar funktionen rapportera så borde inlägget flaggas som rapporterat (helst utan att visa det offentligt). Sedan går admin in och tittar om det finns något skäl att ta bort inlägget, gör det inte det så återställs flaggan till normal.

Vitsen med att inte visa flaggan offentligt skulle då vara att fler kanske anmäler samma inlägg och på så vis övertygar admin om att inlägget bör tas bort.

I mina ögon är de bästa fora är självreglerande och behöver minimalt med moderering. De värsta trollen hålls borta med registreringskrav och de som slipper igenom ändå brukar inte orka hålla geisten uppe varje dag.

Dock anser jag att om man nu har en funktion för att rapportera så måste den fungera vilket den tyvärr inte gör här på MG.

Att någon anmält pinkodens inlägg är svårfattligt, även om jag inte jag sett filmen har ju andra gjort det utan att reagera på att det skulle vara barnporr eller liknande.

Men då han verkar lida av paranoia kanske det är han själv som anmält det för att få vatten på sin kvarn?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag tolkar funktionen rapportera så borde inlägget flaggas som rapporterat (helst utan att visa det offentligt). Sedan går admin in och tittar om det finns något skäl att ta bort inlägget, gör det inte det så återställs flaggan till normal.

Vitsen med att inte visa flaggan offentligt skulle då vara att fler kanske anmäler samma inlägg och på så vis övertygar admin om att inlägget bör tas bort.

Det är precis så jag menar, inte visa det offentligt, sen får moderatorn/admin göra bedömningen utefter hur många anmälningar det har inkommit och naturligtvis bedöma själva inlägget.

Med aktiva moderatorer skulle detta funka, dock skall det vara en ganska hög tröskel innan man bannar någon, men idag verkar det inte ske överhuvudtaget, se bara på idioten som jämförde en medlem i Breivik i tråden om 2-taktare, han är fortfarande medlem, hur tänker man då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...