Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
crabfish

Därför smälter Antarktis

Rekommendera Poster

Jaha, där var det tydligen tomt i din argumentpåse igen. Bara fulretorik, inga vettiga argument what so ever.....Tack Peter, då vet jag. Du är för bekväm för att ta reda på fakta, men du avskyr tydligen folk som anser det vara mödan värt och när argumenten tryter kör du med fulretorik. Riktigt dåligt Peter. Menar du att någon lagt upp en förfalskad film från ett senatsförhör i USA:s senat, eller vad menar du egentligen med dina fåniga liknelser? Vem är det som är konspirationstoken här? Inte jag i allafall.

 

För övrigt är även ditt påstående att USA släpper ut mest CO2 i världen även det felaktigt. Kina leder den ligan nuförtiden. USA har minskat sina CO2-utsläpp, och är nu nere på samma nivå som 1992....

post-22515-1394237203,2342_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mest per person. Det är det som är intressant. Och nej, såklart att filmen inte är förfalskad. Det betyder inte att det som sägs i den stämmer. Var lite källkritisk. Och att argumenten tar slut, för mig la du nivån när du började förolämpa mig, efter det orkar jag liksom inte bry mig om att försöka anstränga mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men så skriv det då! Du skrev att USA var landet som släppte ut mest koldioxid, ingenting annat, vilket alltså är fel.

 

Vem som började förolämpa vem kan ju alttid diskuteras. Jag anser att du var raljerande, som låtsades att inte förstå uppenbara saker jag skrivit tidigare och därför provocerade jag tillbaka.

 

Källkritik ja. Kanske inte kommer från rätt person att ifrågasätta min källkritik när du länkar till SVT/SR? Och du får faktiskt förklara för mig på vilket sätt jag brister i min källkritik gällande inspelningen av prof Christys senatsförhör? Är det alltså Youtube som är problemet? I såfall, då kan jag alltså inte lita på det här heller? Bara ett exempel ur högen om svenska riksdagsdebatter, men enligt ditt sätt att se så kan detta alltså vara ett falsarium upplagt av konspirationstokar?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förlåt, men jag anser att du är helt förblindad av din konspiratoriska läggning. Anledningen till all jag länkade till SR var för att det var en väldigt kort artikel där. Du kan få från GP, DN, SvD, Yle... vad du vill. Googla grönland jordgubbar och välj i högen. Eftersom jag inte sitter vid en dator känns det värdelöst att klistra in en länk som ändå inte fungerar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oki, jag förstår. Du tycker att jag har en konspiratorisk läggning? Vad grundar du det påståendet på? När det gäller det sk klimathotet så kan man bara konstatera att bilden skiljer sig oerhört om man förlitar sig enbart på svenska media, eller om man väljer att läsa tidningar osv från hela världen. Är det att vara konspiratorisk att inte nöja sig med svenska media? Tycker du att jag är konspiratorisk när jag tidigare här på MG visat att Naturvårdsverket fått över 40 miljoner för att skrämma skiten ur svenska folket med det sk klimathotet?

Exempelvis SVT som efter över en veckas tystnad när Climategate briserade2009, till slut ordnade en debatt om saken. Deltagande debattörer (vilket skämt) var klimathotsoraklet, föreläsaren, meteorologen mm Pär Holmgren (hockeyfrillan) Greenpeace:s Nordenchef samt ytterligare två klimathotsmuppar.....Debatt? rena Sovjetpropagandan om du frågar mig. De kom oxå mycket riktigt fram till att Climategate inte skulle ha någon som helst relevans i framtiden.......Vilket var ungefär lika begåvat som att påstå att vatten rinner uppåt.

 

Senast i förmiddags i P1 var det ett inslag om klimatet....och vilken klimatexpert är det som får uttala sig? Sveriges främste klimatforskare prof. Lennart Bengtsson? Nix. Som vanligt är det i stället, SVT/SR:s egen gullegris AGRONOMEN, dvs jordbruksexperten Johan Rockström som får göra sig bred som klimatexpert Vilket skämt!

 

Konspiratorisk? Nej. Källkritisk? Ja.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att du är konspiratorisk eftersom du totalt väljer att rata den fria svenska pressens åsikter i Sverige. Jag har tidigare ställt frågan till dig i en annan av de alltför många trådar i detta ämne om varför t ex Aftonbladet inte väljer med att gå ut med din version av sanningen, snacka om avslöjande, snacka om lösnummerförsäljning! Men nej, de är tydligen också blida precis som vi andra. Istället kommer du dragande med debattartiklar och liknande från utländsk press och kallar det för källkritiskt? Nej, du är precis lika konspiratorisk som de troende i frågor jag räknade upp tidigare. Jag kommer av flera anledningar inte att skriva mer i den här tråden, i alla fall inte på ett tag. Inte förrän du fullt reder ut den frågan jag ställde i inlägg nr 2 i den här tråden, dvs ett svar på de tveksamheter och de frågor jag har ställt kring det faktiska ämnet i den här tråden, en artikel som du klistrat in i ett av dina inlägg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den fria svenska pressens åsikter ja....

Jag har redan gett dig en länk till ett arbete av prof. Kent Asp, Gbg;s universitet, som belyser snedvridningen bland våra journalister. Du får den en gång till, läs den gärna.

http://www.jmg.gu.se/digitalAssets/1284/1284227_nr38.pdf

 

För övrigt har jag redan svarat på dina frågor, förutom din SR-länk till jordgubbsodling på södra Grönland. Men vad är det som är så speciellt med det? Man odlar inte i det fria. I dag eller möjligen i går hittade man den svarta lådan efter det norska Herculesplanet som störtade vid Kebnekaise i mars. Nu först, i augusti, har snön smält undan så pass att den stack upp ur snön. Vad har det med ämnet att göra? Ingenting, precis som dina jordgubbar på Grönland.

 

 

För övrigt är du utan argument, förutom dina  försök till ad hominem, genom att försöka misstänkliggöra mig genom att kalla mig konspiratorisk.

Det är lågt Peter, riktigt lågt. Jag tror dessbättre att alla andra som läser detta inser vad du sysslar med.

Over and out.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var och en är salig i sin tro. Klassisk du hör inte vad jag säger men du lyssnar ju inte debatt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...