Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Marrexxx

Har du kollat din försäkring

Rekommendera Poster

Så var det dax att beta försäkringen...

Hoppsan! När jag jämför med förra året  ser jag att svenska sjö har höjt den med 30 %. I kronor är det bara ett par hundralappar men ändå.... Det är långt över  både inflationen och den löneökning jag fått sedan förra sommaren.

Hur ser det ut för er andra.. har ni koll på hur det ser ut med era försäkringsbolag och försäkringar.

Jag förstår inte hur jag kan anses vara 30 % riskablare att försäkra i år än förra året!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Bytte från en öppen 17 fots styrpulpet till en 17 fots Coronet och föräkringen gick ner med över 80% :-) inte heller stora Coroneten är dyr. Bägge båtarna tillsammans ligger på runt 2500 kr i helförsäkring Stockholms skärgård per år och då har jag ingen eller liten bonus :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men det var väl fusk, du har väl som jag märkesförsäkringen från Atlantica, den är det ingen som slår, när jag köpte min båt ringde jag IF jag tror dom skulle ha 12-13000 för helåret, men Coronet försäkringen genom klubben kostade 4500. /Kjell

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Fusk och fusk, det är ju fritt val att välja båt....... :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror på om man kryssat i Gillar 0,2 lagen yes

Skämt åsido.

Kolla även IF de har bra försäkringar till hyffsade priser.

Glöm inte kolla att försäkring gäller för maskinskador.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Harry, du är som en repad LP-skiva... F ö har inte min försäkring gått upp, har också Svenska Sjö, men har en segelbåt utan speciellt mycket utrustning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

LP ja då måste man vara mogen för att vet vad det är smiley Snart är CD bort och strax kommer mp3 var glömt när streaming är det enda sätt man kan få tag på musik. Men jag lovar att inte glömma av 0,2 lagen.

Förabevis ger minskad försökring och kanske 0,2 kunde ge motsvarande. (skämt)

Viktigt at kolla vad försäkringen täcker. Hade en kass tidigare som inte täckte det man förväntat sig. Så inte bara premiens storlek är viktig utan även innehållet.

Vore intressant att TS tar reda på varför de höjer så kraftigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har mejlat Svenska Sjö och kommer självklart att publicera deras svar.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har alla mina försäkringar i If .... har ett mycket bra track recrod med detta bolag .. nu betalar jag 5500 för en MB värderad till 900' ... för mig är det inte bara fråga om hur hög premien är utan åxå om bolaget ställer upp när det händer något vilket alltid If har gjort ... Mats 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick följande svar

Vår försäkringsgivare Lloyd's har bestämt att vi int får lämna lika hög rabatt som vi gjort tidigare, därför har det blivit denna ökning.

-Ja ha och vad är LLoyds skäl til det då?  (några rabatter har jag , mej veterligen, inte haft)

GODDAG YXSKAFT...

Forsättning föjer.

För att undvika otydligheter, det här handlar inte om försäkringen är bra eller dålig utan vaför sammam försäkring ett tu tre kostar 30 procent mer

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...