Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Terrafobica

Ny båt igen?

Rekommendera Poster

Segellivet avslutades ju förra året och en Bella 561 HT en husbil fick ersätta segelbåten.  Husbilen var ett kap, verkligen!  Men båten, nja, nog är det en bra och billig båt att äga och köra, men det känns ändå inte rätt och i går körde jag iväg den till en marina för försäljning.  Men vad ska jag ha istället?                                                                                                                                            Tankarna går från den ena ytterligheten till den andra, jag har aldrig varit trogen en speciell båttyp så allt från segelbåtar till snipor och Amerikanska muskelbåtar har varit i min ägo.  Men nu vet jag varken ut eller in, vad ska jag ha?                                                                                                         En bamsesnipa på 31 fot har jag kärat ner mig i, en Sandvik 945.  Stor och enormt rymlig.  Men så fick jag syn på Silver Condor 730, en rejält stor styrpulpetare med en Mercury 300 hk och blev om möjligt ännu mer förälskad, hua. 

Så nu alla båtexperter (riktiga eller självutnämnda)  vill jag ha tips på båtar som liknar Condorens koncept, alltså stor styrlulpetbåt med stora muskler.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Nu är det dags för en rymlig nostalgitripp! Du skall naturligtvis köpa Dig en Coronet Ocenfarer 32 !!! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alukin? Aluminiumbåtar med rå tuff profil. Eller Hape metalworks.

 

Senast ändrad av pseudonym | 28 juli 2012 | 10:16

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej nej nej, inget gammalt crap, jag vill ha något relativt nytt och det lutar åt någon form av stor öppen båt med styrpulpet, vindruta och kapell.  Tack för tipset om Alukin och Hape, men de var lite väl avskalade om än rätt tuffa.  När jag nu börjat rota bland utombordare så slås jag av utvecklingen, jisses det finns en 5,3 liters V8 på 350 kusar, den måste vara stor som ett hus.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...