Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Gäst patrik lennemyr

till kneten. akterspegel

Rekommendera Poster

Gäst patrik lennemyr

jo jag har ju en gammal plast båt. selco sport som jag gör iordning aktern var helt rutten så den tog jag bort. vilken plast och så behöver jag. har frågat en del och alla säger olika. du hade ju gjort det en gång så dig litar jag på. är det svårt att göra det själv?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte svårt, har suttit och skrivit en förklaring en halvtimme men den blev tyvärr borta i cyberrymden när jag skulle lägga till en bild. Ring mig på 0705-439445 så skall jag ge tips på det jag kan bidra med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Kneten, Har du kollat så att inte bilden är för stor (i Kb) är den det och om du sitter på en långsam uppkoppling kan du få detta problem. Hälsningar maringuiden.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Har precis gjort ny förstärkning till akterspegeln på en gammal marieholms canberra. Jag valde att behålla ytterskiktet av plast och bygga förstärkningen inifrån. Ganska bökigt, men bäst ändå på min båt då akterspegeln ska vara välvd. Finns bilder på min hemsida. http://hem.bredband.net/micklar Angående plastmatriel finns väl egentigen bara två att val. Polyester eller epoxi ihop med glasfiberarmering. De som vet säger att epoxi är bättre (starkare och mer tätt) än polyester, men om du bara gör rätt kan du köpa polyester. Sen ska du väl ha någon förstärkning inuti och ett knä eller fler kan inte skada heller. Plast fäster mot ren plast, så slipa ordentligt där du ska plasta fast det nya. Tvätta med riktigt med aceton innan plastning också. Se till att du har jämn temperatur, minst 15 grader under härdningen. Lycka till! /Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Satt på en långsam modemuppkoppling vid mitt inlägg och kanske därför det blev borta, men Micklar har nu beskrivit på ett utmärkt sätt hur det går till. Roligt med kreativa människor som inte är rädda för att göra saker som inte är vedertagna..... :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst patrik

jag är mycket tacksam för alla svar jag fått /patrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...