Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
TobiasGren

Skulle du våga köpa denna motor?

Rekommendera Poster

Som ni säkert har förstått så försöker jag övertyga mig själv... Hjälp mig gärna nu med mer hjärta och mindre förnuft nu :-)



Senast ändrad av TobiasGren | 12 juli 2012 | 00:42

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nå...vill du absolut ha en taskigt underhållen båt som toppar 6-7 knop så är det väl bara att slå till? Se bara till att få ett jäkligt bra pris, för du kommer att behöva pengarna till reparationer.... :-(

 

En sak till som jag inte vet om du tänkt på ordentligt......Du är van vid att kunna dra på lite om du behöver, du är van vid en lättmanövrerad båt.....snipa har ingen av de egenskaperna.....däremot rullar den som en berusad pingpongboll vid sidsjö....Nåja, det är ju ditt beslut, och dina drömmar.

Men säg inte att jag inte varnat dig! ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk vad tråkigt livet skulle var om man bara handlade förnuftigt och aldrig följde hjärtat. Visst har labbibia delvis rätt, det gungar och går långsamt (att det blir dyra reparationer tror jag inte) men du har en fantastisk skärgård runt omkring dig så det kan noga funka.
Ett skambud är typ 50-60% av begärt pris och det är troligen rimligt. Men ha is i magen annonsen ligger väl kvar till början av september. Om ingen annan köper … Byten är alltid svårt, personligen föredrar jag att köpa den ena och sen sälja den andra, det brukar gå bättre. Att sälja nu är nog inte så lätt, vädret är ju inte så lockande. (fast fortsätter det regna så kommer alla behöva båt). Att hitta ett ställe att förvara en båt över vintern i lisch eller runt omkring kan ju inte vara så svårt.
Att renovera en båt gör man inte av ekonomiska skäl utan för att det är kul, eller som jag brukar säga till mina kamrater: För att jag kan. Det brukar få tyst på dem

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...