Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
V8dc

Övermotorisera träbåt?

Rekommendera Poster

Kan man slänga på en 50hk motor på en Camping-sport som har begränsning på 30hk?? Givetvis måste akterspegeln förstärkas, men håller båten? Frågar eftersom jag har en 50hk på gång. Men det kanske är vansinnigt....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Campingbåtarna är väl inte speciellt bäriga i aktern, och friborden är ganska låga. Finns det inte en risk att motorn är för tung och därmed hamnar för djupt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, det är en av farhågorna.... Men snurran är från 80-talet och min tanke var att det kanske inte skiljer så mycket i vikt på en 50-tals 30hk och en 80-tals 50hk... Någon som vet????? P.S Någon som har en 30 hk snurra till salu, hör av er om den är billig ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har kollat in den annonsen. Lite skeptisk till att köpa en såpass gammal motor... Jag är inte speciellt duktig på att meka... Dessutom har jag som krav att den ska vara lättstartad(helst elstart) pga jag haltar på kryckor. Är vig som ett kassaskåp, och har inte någon lust att stå i en rank båt och rycka mig blå :-? Då begår jag hellre helgerån och sätter dit en något nyare motor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...