Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
gote2

Båtförslag

Rekommendera Poster

Står inför mitt första båtköp och får inte båtplats än på några år varför jag söker en båt som kan hanteras med släp. Båten skall kunna användas för 2 personer med övernattning och enklare matlagning. Så den bör inte vara för tung och stor men ändå skapligt sjöduglig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att det är trevligt med kabinbåtar (dvs att det går att stänga till om ruffen) om man vill sova i båten. Både för att man ska känna sig ifred och skyddad mot vädret på natten. Sen är det väldigt trevligt med en värmare när man sover över. Solvigg 20 eller Särki 570 Cabin kanske kan vara nåt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Särki 570? Då torde Örnvik 570 fungera bra också. I den storleksklassen hamnar man ju på ca 1 ton i vikt. Börjar bli lite tungdraget om man vill traila tycker jag.

Jag hade satsat på en HT men antagligen byggt om hela planlösningen till som jag själv vill ha det. Huruvida man vill ha avskiljdhet som i en Kabin beror ju lite på var man tänkt ankra...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en Bella 561HT. Den är smidig att traila, (även om jag har sålt min trailer). Den har både kokplatta och värmare. Men komforten att bo i ger jag inga guldstjärnor. Så är det en bobåt istället för en badbåt skulle jag satsa på större båt. åtminstone i GBG är båtplatsbristen klart överdriven. nu har jag förvisso kontrakt men de åren jag hyrde i andra hand kunde man mer eller mindre välja och vraka. och snacket om båtplatsbrist fanns redan då

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Säger samma om Sthlm, det går att få platser även här. Hellre visst pendlingsavstånd så länge än att vara utan båtplats, om man vill ha en båt att bo i. Alternativet är ju förstås en mindre o smidigare båt kompletterat m tält. Är båten lite större blir det ju lite mer nervigt vid i och urtagning, beroende på vad man har för bil.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...