Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Sagitario

Spara sjökort lokalt på iPad?

Rekommendera Poster

Hej!

 

Kan man spara Eniro på sjön sjökort lokalt på iPad, och i så fall hur gör man?

 

Tomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte vad jag vet,men är du ute efter sjökort på Ipad/Iphone så skulle jag råda dig att skaffa 88SEA mycket bra och prisvärt.

Hälsningar Mats



Senast ändrad av badcam70 | 27 juni 2012 | 14:21

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har köpt en android läsplatta och funderar på sjökortsprogram. Ett är ju 88SEA. Program inklusive sjökort över Svenska kusten för under 500 kr. Bor i mellersta Bohuslän och naturliga seglingsmål är ju Norge och Danmark. Av hemsidan kunde jag inte förstå att det fanns sjökort för dessa så jag  frågade via mail och fick detta svar.

Hej Tommy, det går inte idag men vi kommer nu i Juli att släppa både bla Norge, Danmark och Tyskland.

mvh

Niklas

För bredband har jag ett Net1 abbonemang som går både i Sverige, Norge och Damnark för samma kostnad. Det skall också ha sån räckvidd att det täcker hela Skagrak och Kattegat. Ingår även ett mobilabbonemang som då får samma täckning. Har inte provat det på sjön ännu, men väl i min sommarstuga i obyggderna ett par mil norr om Stockholm, där mitt mobila bredband hos Telia inte fungerar. Har väl inte världens bästa kapacitet, men det duger gott till att kolla mailen, vädret och tjöta på Maringuiden. wink

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har laddat ner 88sea hd på min Ipad, fungerar kanon,andvänt det i 2månader nu.

Ladda ner appen med eniro så fungera den oxå, dock inte lika bra.

 

/Bengt



Senast ändrad av schonox | 27 juni 2012 | 17:28

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag vet inte om detta går på ipad, troligen inte, valde själv en Android-platta. Jag har en iphone, och det är ju irriterande svårt att göra vissa enkla saker med den, i alla fall för mig som är van vid pc. Så det fick bli en android. Där går det att med en äldre (1.8) version av programmet MOBAC tanka ner  Eniro korten till PC. Sedan går det att köra i Oruxmaps på plattan.

Toen: testa detta. Jag har precis testat, har inte fått helt kläm på vad som är optimalt, men det ser grymt bra ut. Det finns en gammal tråd som delvis avhandlar detta. Själv har jag laddat ner insomning 9 till 16, delade upp kusten i lite olika sträckor, men valde tyvärr för litet överlapp mellan kartorna. Möjligtvis om man ändå skall göra hela kattegatt och skagerack som ett kort, men det tar gymt lång tid...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Seapilot för iPad är riktigt bra. Finns på AppStore tillsammans med kartor för flera länder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan också rekommendera Seapilot. Svenskt, funkar riktigt bra, många bra funktioner som AIS, väder i realtid, headup display, snabb in och ut zomning samt perfekt som planeringsverktyg när man vill göra rutter.

 

Senast ändrad av Xem1 | 30 juni 2012 | 22:15

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...