Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
SeaMaster560wa

Hur många timmar hittills har Ni avverkat?

Rekommendera Poster

Hej!

Ville bara kolla om det finns mer idioter än mig som bara kan tänka sig att ta en sväng med båten och liksom bara köra omkring smiley När jag sjösatte båten i början på mars hade den gått 8 timmar, har nu hittills avverkat 32.3 timmar! Inte har jag gjort något speciellt heller utan bara kört och kört och kört. Visst gick de första 15 timmarna åt att testa olika höjd och propellrar men ändå! Det är så att man blir lite rädd för sig själv wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Endast 4 timmar och 70 nm har det hitills blivit i år, men det ska bli mer så fort semestern börjar :) .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Javvest, jag får sålla mig till dessa idioter som enbart åker ut med båten för att åka:) Dock inte så många timmerna i år pga av för mycket sol...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 timmar enligt timräknaren :/

Och då har den legat i 2 månader redan, var ned med de sista dynorna igår kväll så ska väl ut och åka lite nästa vecka ifall vädret blir lite roligare... Ska till Sigtuna och köpa glass från Uppsala, så där går det beroende på fart 1-2 tim totalt iallfall :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Motorbåten åkte i runt 20/3.. Såldes 8/6.. Där steg räknaren från 103 till 154h om jag minns rätt..

Nu har segelbåten inhandlats och jag har nog bortåt 15h redan (timräknaren har lagt ner - typiskt VP fel).. Det blev en 13h Helsingborg-Läsö när vi hämtade båten.. Sen segling hem och lite hamnmanövrar :D

 

Båtar ska användas...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft båt i närmare 50 år.

De första åren var jag ute och seglade nästan vaje dag. Idag skulle jag inte kunna tänka mig att bara gå ut en sväng. Det händer väl nån gång att man går och tömmer toatanken, tankar diesel eller går en tur i Sotekanalen eller till Hållö om vi har gäster som vill ut på sjön. Det har också hänt att jag gått ut för att dörja makrill - fast det är inte varje år. indecision

Skall jag gå ut själv för egen del, får det allt va för minst ett antal dar, så jag kommer en bit från de farvattnen där jag känner alla grunden. wink

Trotts detta har timräknaren på de nya motorn som instalerades i februari räknat upp 4-5 timmar. Fast de turerna jag gjort har alla haft ett syfte. Provtur. Gå för att ta upp båten för bottenmålning mm. Bogsering av andra båtar mm. blush



Senast ändrad av toaen | 27 juni 2012 | 17:31

post-945-1394237141,0845_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej jag slår er alla   0 timar man bor ju i skåne  (Höganäs) rengn rengn och mera rengn ska sälja båten och köpa en stoooooor paraplyangry

 

Snart kommer solensmiley

crister

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

35-40  timmar gissar jag. 384 nm i maj om jag minns rätt och nästan inga i juni pga andra omständigheter än vädret. Hoppas få tid helgen 7/7

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...