Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
happysix

Kustbevakningen klantat sig eller inte?

Rekommendera Poster

Är inte 0,2-lagen ganska uttjatad här på MG?

Vad tycker ni?

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä det menar jag inte, men jag tycker att det är viktigt att dem ser till att det blir bättre efterföljsamhet av lagen, sen skall dem naturligtvis inte bete sig som dem har gjort i det här fallet, inte ens. Om det stämmer till hälften. Men det är ganska kul att se hur vissa hakar på som egentligen bara vill ha ett enfrågeforum. Helt plötsligt hakar också en företrädare för Svriges sämst utformade hemsida på bara för att få spy galla över KBV..patetiskt! Sen visst ville jag reta upp dig lite också, det är ganska tacksamt :) skriver på en iPad så det är svårt att smila...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jovisst är det det. Helt avklarat och jag kan inte tänka mig att 0,2 kommer att höjas igen. Och det har absolut ingenting med den här länken att göra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan få ett par av migsmileysmiley

yes

0,2 lagen ska vi givetvis följa. Tillhör ett demokratiskt samhälle att alla följer dess lagar. Men det åligger även alla att få vara kritiska och när myndigheter inte lever så som de bör har vi JO som vapen att ta till.

Och när det gäller de som vistas på sjön så gäller gott sjömansskap. Vilket knappast man kan säga gäller rakt över för KBV.

De får en sådan här av migno

Kan du säkert klippa ur och använda i din padda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

:-) det går att smila med iPad men dom måste skrivas manuellt och korrekt ( detta är skrivet med en iPad3)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det låter extremt omoget och farligt.

Men, man ska som sagt inte tro allt man läser i tidningarna.

Jag kan bara konstatera att jag kan skriva detta eftersom jag en gång i min ungdom, när jag handlat helt utanför ramen för gott sjömansskap, räddades till livet av KBV. Och det är jag evigt tacksam för.

Därmed inte sagt att allt KBV gör är bra smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja du, hur många tummar ner du får av mig finn det inte plats för på forumet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Lägg till ett bindestreck i dina egna så blir det bra :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du inte nykter?

Prova att blås i kontakten på paddan. Blir skärmen röd så ska du inte köra båt mer idagwink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till skillnad från dig så har jag inga problem med att erkänna mina brister, behöver inte dränka dessa i alkohol....

 

Senast ändrad av Westfjord26 | 26 juni 2012 | 20:10

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min problem brukar jag lösa, däremot har jag några laster jag inte vill lösa, inte mer än att förvalta dem väl.

En är att avnjuta ett glas gott vin tillsammans med hustru eller goda vänner.

Brister har jag säkert många men det gör inget för det hör alla till, behöver inte gå och bikta mig då det inte tillhör min relegion.

En av mina styrkor är att kunna tänka själv och våga stå för vad jag anser vara rätt och inse att alla inte har samma åsikt.

Har nog tagit mig några år att uppnå men vem har bråttomyes

En styrka är att våga stå för att jag anser det finns skitstövlar bland KBV som aldrig borde få sätta sin fot i en båt. Att det finns väldigt många KBV killar och tjejer som gör ett bra jobb. Men de största av mina hjältar är de som frivilligt riskerar sina liva på SSRS för att hjälpa andra.yes

 

Provade du att blåsa i paddan? Snälla berätta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Betyg 1 i bild i skolan? Tänkte på vart näsan hamnade i dina första försök wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idioter till föräldrar som släpper ut två småbarn i en liten jolle... i skymning och utan nån lanterna dessutomangry

Bedrövligt minst sagt!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att de inte hade någon lanterna? Var du där?

Vidare kan man argumentera att det inte var tillräckligt mörkt för att kräva lanterna, det är trots allt årets ljusast vecka vi pratar om...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du tycker alltså det var klokt av föräldrarna att släppa iväg två småbarn så där sent?? surprise

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att tänka mig att en 20m lång och många ton tung båt kan vara speciellt manöversnabb så att det går att jaga en liten jolle som går i 12 knop inne i en hamn med den. Hur nära ska man köra en annan båt för att motorn ska börja suga luft? Jag undrar hur snacket skulle ha gått om kbv sett ett par småungar fara omkring mitt i natten och inte gjort något och det sedan hade hänt en olycka, kanske med dödlig utgång. Som vanligt när någon myndighet gör något, så är snacket att de borde inte ha gjort det de gjorde utan lägga krutet på något annat, som inte berör mig. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet ingenting, eftersom jag inte var där. Men det verkar ju du ha varit så upplys oss gärna!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns många ungdommar som är betydligt duktigare på att hantera en båt än vuxna. Inte alla men rätt så många. De som tidigt gått i seglarskola eller lärt sig köra båt i mindre båtar.

Det finns heller inga lagar som förbjuder yngre människor från att vara uta på kvällen men kanske de här som vill införa utegångsförbud för svenskar. 

Så här beskriver deras mor händelsen

- Jag har aldrig sett så rädda och skärrade barn. De skakade och grät i en timme efteråt, säger Davids mamma, Anna Eliasson.

 

Hejja Kustbevakningen, ni har återigen bevisat vad ni går för. Skräm skiten ur folk för att bebehålla er makt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låt oss hoppas att det kommer en oberoende och trovärdig utredning av vad som hände och varför det hände.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att jag begriper mer än vad du förstår... Men tack för det personliga påhoppet, det värmer i hjärteroten!

Jag var inte där, så jag vet inte vad som faktiskt hände. Jag känner varken pojkarna eller de vuxna så jag vet inte om det var olämpligt. Men du som vet detta kan väl redogör för oss andra vad som faktiskt hände, dina egna ögonvittnesuppgifter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför skulle de var leksakspoliser? Hur vet du att uppdraget var påhittat? Hur vet du att de inte var på uppdrag som gällde någons liv när de körde förbi dig i 20knop?

Du vinklar värre än kvällstidningarna och kommer med glåpord. Klassiska Polishatartermer.

Jag har varit många sommrar ute på sjön och kustbevakningen har aldrig gjort mig något. De vinkar alltid tillbaka och är trevliga även när man själv är stoppad. De brukar också gärna visa båten för intresserade när de lagt till och gärna prata en stund. Precis rätt inställning mot allmänheten. På land har jag tyvärr träffat en del otrevliga, men även där har majoriteten gett en positiv bild av Polisen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...