Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Spancox

Vem gillar du bäst på BryggSnack?

Rekommendera Poster

Vem på BryggSnack tycker du förtjänar att hyllas för sina inlägg, sin humor, sin flit eller sitt stora kunnande?

Mina tre favoriter, utan inbördes ordning är:

Killerboo, Att bo i Maxi var den mest underhållande tråd jag läst på flera år.

Toaen, för din erfarenhet, vilja att hjälpa till och din härliga självdistans.

LadyAnilla, för alla initierade svar i långfärdstrådarna.

Snälla, posta inga oj-vad-jag-stör-mig-på-honom-eller-henne nu utan bara positivt! Vi kan behöva litet glädje, som vädret ser ut just nu är det inte kul att betala 80.000 per år för nöjet att vara båtägare. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Vilken tråd!!!!!

Ojjjjj.........

Här har man gått och blivit pensionär och alla i alla instanser har försökt tuta i en att stick inte upp, du är inte mer  värd än andra, du skall inte ha mer än andra och det viktiga är inte att vinna utan att spela, tänk inte själv, vi tänker åt dig, har du tagit på cykelhjälmen när du gungar i sandlådan?,.....ja...ja

Sedan skall man tala om vem som är bäst!

Okej, jag har inte blivit alltför påverkad av samhällelig trams så jag har en del förstånd kvar och vågar även säga att vissa tycker jag är bäst. Får väl kanske inte skriva är bäst.

Det är följande personer: alla som har skrivit sakliga intressanta trevliga svar och på det viset varit till nytta och glädje. Så nu vet ni vilka det är.

Å för att inte förstöra glädjen tänker jag inte skriva vilka jag inte tycker om. Det är ju lätt att räkna ut. Alla de som är tvärtom förståss.

Spancox, blir det mera kul om man sitter i skitväder/regn och rusk med en 30 tusen kronorsbåt?

smileysmiley

Hoppas mina tillvrängda rader gladde någon.wink

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yeap, då har man femtio tusen över att gå på krogen för. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman


Spancox, blir det mera kul om man sitter i skitväder/regn och rusk med en 30 tusen kronorsbåt?
  -----------------

Yeap, då har man femtio tusen över att gå på krogen för. ;) 

----------------

Men tänk om jag köpte min båt för de sista slantarna jag hade och det var de 30 tusen.

Då kan jag inte skratta för 50 lakan varken på krogen eller hemma? Eller?

Får jag skratta gratis då?

surprise

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan gå med på att du får skratta gratis, men bara om du lindar in dig själv i 50 lakan först. smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att välja en i en förprickad lista tilltalar mig inte för alla drar vi vårt strå till stacken.

80 000 kr om året? Hyr du din båt?

För min del så kostar båten mig ca 5000 kr om året fast då är ju dieseln för några hundringar inte inräknad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt hur du läser, men listan du pratar om är inget annat än mina tre val.

Du får naturligtvis välja vilka du vill, därav tråden...

Nej, vi äger båten. 50 är amorteringar och jag kalkylerar med ett nollvärde när båten är betald. Förmodligen är det en något pessimistisk hållning, men bättre det än att tro att värdet är evigt.

50 amortering, 20 sommar-vinterplats, 10 underhåll.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den supande finnen som jag aldrig kommer ihåg namnet på artemos eller liknande.

Styrbjörn när han var uppkäftig

dött lopp mellan steve med selcon och 2012

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den supande finnen var anemos som sedan fyndigt bytte namn till somena när han bannades, helt otrolig gubbedevil

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Han var härlig, vi hade en jävla debatt han och jag..och så helt plötsligt pepprade han mig med hundratals mail om vilken usel råtta jag var, om han hade rätt vet jag inte än idag :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahahahahaha fick han en rejäl baktändning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det tror jag knappast var väl anemos normaltillstånd?

Var det förresten inte du din dåre som tillsammans med feta Wille (numera anonym/pseudonym lr liknande s**t) som skulle skjuta paintbollkulor på motorbåtar?

I sådana fall ligger du högt upp på favvolistan du med! Jag tycker om störiga träskallar som bara käftar på forum!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Toaen, Kalman och Crabfish.

 

Edit: Borde ju naturligtvis ha motiverat mitt svar. Gör det nu istället.

1. Toaen. Hur många dyker upp live för att hjälpa dig med din båt? Toaen gjorde det när jag som segelbåtsrookie behövde lite råd och dåd, och för det ska han ha ett stort tack och ett stort erkännande.

 

2. Kalman. En eftertänksam, klok människa, som vet att det finns mer än en sida av ett mynt.

 

3. Crabfish. En man som vågar vara motvalls, värd all respekt.

 

4. (var inte med ursprungligen, men förtjänar verkligen att tackas)

 Alla duktiga, segel-och motorbåtskunniga, medlemmar på MG som ägnar tid åt att försöka hjälpa när något inte fungerar/gått snett/ gått sönder...... 



Senast ändrad av labbibia | 01 augusti 2012 | 17:13

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...