Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
lappen71

Proppellerbyte Mercury 50hk 4 - t - Trolling

Rekommendera Poster

Jag har en 50 hk Mercury 4-t Orginal proppeller sitter på, har trollingfunktion installerat men trots detta kommer den ej ner i hastighet. Kan man byta propeller utan att på så sätt sabba motorns gång eller garanti villkoren ?? Tror jag kommer ner till 4,06 km / h enligt ekolodet och vill ner betydligt lägre. 2,5 - 3 km / h - kan de vara möjligt  ?? eller lägre än då ??

 

Jag vet att jag kan skaffa drivankare men tycker att det är för bökigt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken typ av båt har du 50 hästaren på. Har också en likadan motor nämligen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var inte riktat mot dig StayPuft eller någon annan som vill syssla med trolling (efter fisk alltså). Jag reagerade på meningen Kan man byta propeller utan att på så sätt sabba motorns gång eller garanti villkoren ?? 

Det är så att det periodvis registreras ett stort antal medlemmar som bara skriver ett inlägg, ofta inte vidare intelligenta, och sedan syns medlemman aldrig igen. Detta har skapat lite konspirationsteorier...

TS var inloggad senaste gången10 min efter registreringen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med om att frågeställningen var lite knasig. Tyvärr är det ofta så att folk som ber om synpunkter av skilda slag får hjälp av en del kompetenta här på forumet och sedan inte bryr sig om att som min chef säger i tid och otid återkoppla Får se hur det blir med denna tråd...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sätt på en ProPuls så kan du ändra till valfri stigning till dom förhållande du skall använda båten. Det påverkar inga garantier

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte vi kommer höra något mer från lappen71...han tillhör nog den kategori som skapat konspirationsteorierna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är nog sant. Tycker det verkar konstigt med 2,5 knop på tomgång eller 4,06 km/h, Vilket ekolod visar det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...