Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
wahlis

Landora båtlack

Rekommendera Poster

Hej,
Tänkte kolla om det är någon som provat att lacka med Landoras båtlack, funkar denna eller är det bara skit?
/Wahlis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bara erfarenhet av Landoras vägg och takfärg och kan ärligt säga att jag aldrig någonsin mer kommer att använda deras produkter.

Färgen är tunn, behöver fler strykningar och när man till slut är klar så gulnar den på nolltid.

Mitt råd blir:

Köp bra lack istället!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte riktigt instämma i det föregående talare skriver. Visst är Landoras billigaste/enklaste väggfärg skit (dvs Tak & Väggfärg 02), liksom alla andra lågprisalternativ. Dock är Landora Båtlack bra. Jag har fernissat och lackat med enormt många fabrikat. Oftast med Alcros fernissa, men faktum är att Landora Båtlack är riktigt bra för sitt låga pris. Det viktiga är bara att förtunna den med Lacknafta första lagret och att använda pensel av bättre kvalitet. Gör ett test med lacken, jag tror du blir nöjd. Jag gjorde i ordning ett bord till sittbrunn och lackade 6 lager med denna lack med slipning mellan varje lager. Alla som sett bordet har blivit imponerade. Dock kan man ej jämföra en burk på 0,75 liter för 129kr med en proffsburk på 0,75 liter för 379kr.

 

Senast ändrad av rocken | 29 juni 2012 | 22:58

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...