Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Tegens

Stor sej utanför västra Danmark.

Rekommendera Poster

Ett stort bestånd med supersejar på upp i mot 19 kilo har påträffats utanför Danmark. Själv var jag med Asterix från träslövsläge i höstas och lirkade upp en supersej på 19 kg samt ett flertal på över 10 kg. Skepparen Johnny sej Andersson flängde upp två 8 kg oen på 10 kg på en handlina i ett hal. I juli siktar Asterix mot dom danska sejvattnen igen. Hoppas jag kan behålla rekordet. Så skippa Norge när vi har så stor fisk så nära.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vaddå, nära? Det beror väl på var man bor? Jag har 50 mil till storsejen i Tromsötrakten, men nästan 150 mil till sejen kring Danmark.

Men grattis till fin fångst! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bor du så nära....jag kanske skulle tillägga ...Vi här i södra delarna av landet..sen har inte Danmark någon fångstbegränsning. Hoppas det går bra för dej nästa tur i Norge

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det godare med stor sej, jag tycker det bara låter som tyngre att bära iland? För att inte tala om att få upp den på båtdäck.smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Talade med en äldre man vid ett tillfälle. Han var fiskarpojk från Göteborgs norra skärgård. Han blev bjuden på middag nånstans där han va. Det bjöds på Sej. Den gamle fiskarpojken sa inget, men han tänkte: Sej - det är sån fisk som man tog hem till katten hemma

Det är inget fel på Sej. Norrmännen har väl alltid ätit mycket Sej,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finska pinnar är alltså inget annat än ostekta fiskpinnar. Jag förstår.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem då?

Mannen jag talade med?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Katten kan ju inte äta sej, mer än ätt den blir mätt. Resten ger väl alltid ett extra tillskott om han tar Sej i brasan. Bäst hade varit Lax den är fetare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

MM....det är ingen barnkammare sejen befinner sig i.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu finns här tele nr för turerna med Asterix 0727311453. Som börjar i augusti beroende på väderförhållanden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...