Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
crister

kappel priser

Rekommendera Poster

Hej alla har en fråga till er som kan något om kappel priser. Har fått ett pris på ett kappel till en sea ray 270 och det skulle kosta mig 33.900 då är min fråga är detta ett bra pris?

tacksam för alla svar jag får

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra pris för vem?

Är du fortfarande tacksam för ALLA svar? smiley

Ibland kan jag inte hålla fingrarna i styr, lite som ADHD...

Ursäkta!
Mackey

PS
Generellt är priserna lägre andra tider på året än just nu. Om du har möjlighet kan det löna sig att vänta och beställa till tidigt i höst och be om ett riktigt bra pris om kapellmakaren får levera kapellet när de vill, men före maj 2013.

Stirra dig inte blind på priset. Kapellet ska ge dig glädje och skydd i många år. Kvalitén är också viktig. Snacka med flera kapellmakare och bilda dig en egen uppfattnin om vad det är som gör just deras kapell så bra.



Senast ändrad av Mackey | 01 juni 2012 | 15:46

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

någon gång har det diskuterats att man kan beställa från USA , från samma tillverkar som SeaRay själva använder ( dom har färdiga mallar ) ..... kommer jag ihåg rätt så var det många slantar att spara ?

tips mitt är att du i sökrutan försöker hitta den tråden , sen kan du även begäran offerter från flera firmor och på det viset skap dig en uppfattning om prisläget ......

 

KAPELL

post-11345-1394237098,3301_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hej,

Har sytt upp ett nytt kapell till vår Sealine 328 nyligen, detta kostade ca. 23 000:-. Detta var en kapellmakakare i Åkersbega (stockholm).Vi sydde detta i Markilux väv och är väldigt nöjda med resultatet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Googla så här eller liknande

kapell USA see ray site:maringuiden.se

site:maringuiden.se gör att Google bara söker inom maringuidens domän.

Lycka till!
Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag beställde mitt kapell från frewi som ligger i södertälje till min Flipper Flash. Blev riktigt nöjd och kalaset gick på 7100kr fraktkostnader för att skicka upp mitt gamla så dom kunde malla från den. Ring och hör med dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det är ett bra pris eller inte beror ju på hur välsytt det är och om passformen är bra eller ej. Jag lät sy upp ett nytt kapell till min Sea Ray Sundancer 230. Jag fick ge 27´ 000 för det. Passformen var perfekt, de mätte upp båten och justerade även kapellbågarna. Jag blev ricktigt nöjd. Det var Kappelmakarna i Stockholm som sydde upp det. Min bårt är ju mindre än din så priset kan vara OK om det är hög kvalitet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bra kontakt med en kapellmakare. Vi har pratat mycket om båtar han har sytt upp till. Du kan beställa två kapell som är identiska med bågar etc men det ena ska ha mer fönster och dragkedjor. Ett fönster behöver två sömmat och en dragkedja behöver fya sömmar. Så tänk er en stor böt som ska ha möjlighet att öppna och rulla upp alla sidor av kapellet och även ha massa fönster. Det kostar...väljer du bort några dragkedjor och fönster så spar man direkt tusenlappar.
Så när du funderar på hur du vill ha det, tänk olika idéer så du kanske får ett par olika alternativ och kostnader.

Sy upp ett camping kappel till min 22ov skulle jag få för 18000 identiskt original. Skulle jag välja bort att kunna plocka bort alla sidor så skulle jag kunna få ner priset med ett par tusen.

Så ta fram olika lösningar och kolla runt hos flera makare.

 

//Pierre 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...