Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
CarolinaE

Utombordarpassion

Rekommendera Poster

Funderar ibland på om vi e galen!!!!!

Rensade nämligen verkstan, föråden, skjulen, gården osv nu på vårvintern.. blev en ansenlig mängd!!.. ändå är de bara hälften av allt som finns kvarsurprise Vår utombordarpassion balanserar nästan på gränsen till vansinne känns de som cheeky wink De finns fortfarande ca 1000 utombordare och 50 ton reservdelar kvar!!!........   gissar på att sönerna en vacker dag kommer undra om inte mor & far va riktigt klokcheeky        Men trots allt jobb är de sååå himla roligt varje gång när man kan hjälpa nån som letat å letat å trott att deras gamla -30 -40 -50 -60 -70 -80 tals klenod e utom all räddning å redo för utombordarhimlenangel   Så vi fortsätter nog galet samla vidarecheeky

 

Skepp o hoj på er!! cool      /Carolina

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte galet, helt kanon. En stor eloge till alla er som offrar tid och plats för att hjälpa andra. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja de e grymt kul!!!!!cheekymen mina tjejkompisar delar inte min uppfattning kan ja lova hahaha dom tycker bara att ja e hur märklig som helst... men de bjur ja på wink

Intresset för datorer e däremot väldigt lågt.. försökte få me en bild på den ihopsamlade högen av utombordarskrot... men de lyckades ja inte meangry hur fan gör man????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bilden är troligen för stor.

Bilden får inte överskrida ett visst antal kb. Jag får alltid ändra mina bilder från ca: 3mb till ca: 600kb (0.6mb)

 

//BB

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Va! Har ni gjort er av med grejor?!surprise Det går väl inte för sig.wink

Skämt åsido, en del skrot måste det ju bli när man plockar delar för att hjälpa andra...

Jag har själv varit i kontakt med Anders för några år sedan och köpt impeller, packningar mm till min gamla 20 hk VP.

Det är kul att ni håller på och att ni inte är gamla pensionärer som många andra som kan något om äldre motorer. Det borgar för att det går att hålla liv i våra klenoder länge än.

 

Tack för att ni finns!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sällar mig till hyllningskören! laugh Mitt hjärta ömmar lite extra för gamla motorer och jag blir alltid varm i kroppen när jag ser en veteransnurra i gott skick på någon båt.

Har ni någon hemsida där ni når ut till era kunder? (Skicka gärna ett PM till mig i så fall så ni inte bryter mot MGs annonsregler.)

Mvh
Fred

P.s Smart tråd! wink D.s

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tur att vi människor är olika.

För min far och min morfar var det bara bilar och motorer som gällde. Min kusin är ungefär lika bil och motortokig som de två tillsammans. Själv har jag helt vansläktas. Jag får nästan alergiska reaktioner bara jag tänker ordet motor. Vi kommer heller aldrig riktigt överens - motorerna och jag.

Nu har jag i alla fall en ny motor i min motorseglare och en stackars mekaniker som kommer att få fixa allt om det blir några problem.

Högen med skrot var kanske inte så rolig, men samlingen aktersnurror på avataren var ju lite inponerande. Själv har jag bara två. En fyrahästare till min bohujulle och en tvåhästare till min gummibåt. Tvåhästarn har jag haft i 12 år och aldrig använt. Bara provkört i en tunna hemma, burit ner den till båten och på hösten burit hem den igen. Jag tar det med ro.wink

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Hej Carolina!

 Du har fått email.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat !!! Ni behövs och är till stor hjälp att hålla igång våra klassiker-motorer !!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle ni möjligtvis ligga inne med en propelleraxel till en Archimedes 20 för Cleaver propp & en propeller får du gärna höra av dig. Behöver en för att få lite extra fart på min Speedy till Fri Fart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

>Ingen> Tyvärr så har vi bara en komplett cresent racemotor, vilken vi gärna vill behålla i museet... men stupar vi på nåt så hojtar jag till wink

Mvh Carolina

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...