Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
olof53

Nimbus 320 Coupe 2004

Rekommendera Poster

Som nybliven ägare till en Nimbus 320 Coupe så har jag en fråga angående vatten i varmvattensberedaren. På hösten tappa man ju av all vatten i den, men sen på våren så skall den ju fyllas upp i gen. Hur vet man att de är vatten i den undrar ja ? Jag har fyllt upp vattentanken, samtidigt som alla kranar stått öppna, sen starta ja pumpen så att vatten kom ut ur kranarna, samtidigt kom de då lite luft ut ur dom också, de borde väll va normalt tror jag. Men som sakt har de kommit in vatten i beredaren när ja fylt upp vattentanken undrar jag då ? Och om inte, hur fyller man den ? Och om de inte är vatten i den och startar värmen, fins de risk att beredaren tar skada då ?Tacksam om lite svar här för de står inget om påfylnad i bruksbeskrivningen på beredaren.

olof53

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den ska/bör fylla sigsjälv via huvudtanken.. Slå på kranen för varmvatten så ser du att det finns vatten i VV beredaren.. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, de va snabbt jobbat, de va som ja mistänkte då, men man vill ju vara säker på att de så, och de är ja ju nu då. Tack än en gång å ha en trevlg sommar.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...