Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
McThom

Quicksilver 500 Pilothouse

Rekommendera Poster

Är det någon som har någon erfarenhet av denna båt, Örnvik/Quicksilver 500 Pilothouse?

post-10021530-1394237036,0922_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har fiskat endel i från en kompis 500PH och till det funkar den bra. Ingen räserbåt men det är ju inte meningen heller...

Är det något speciellt du funderar över?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har haft Örnvik 530 Flamingo med 90 hp Mercury En mycket trevlig båt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste börja med att be om ursäkt. Har glömt bort att jag ställde en fråga här. blush

Vad jag mera specifikt tänker på är hur den är i sjön, våghöjd på > 1m. 

Upplevs det som besvärligt att bara kunna köra inne i hytten?

Känns hon snedbelastad med styrhytten förskjuten åt sb?

Hur trång är hytten?

Är 60 fyrtaktshästar för lite?

Många frågor blev det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mmm nja stökigt vatten är nog inget vidare... Vi var uppe i Vättern på Wildwater cup eller vad det hette ett år och med ca 180(?) båtar runt om oss så kändes det som om vi skulle byta namn till team flörtkula...

Endast invändig styrning kan nog kännas ovant i början men båten är ju trots allt liten så man kommer ju till fören på ett ögonblick om man ska lägga till eller så.

Jag har aldrig tänkt på att båten skulle ligga snett eller liknande (men lär väl göra det nästa gång jag åker den båten bara för att du nämnt det...)

Hytten funkar bra till två fisketokar. Är man en familj eller (fler än två som vill ha fönsterplats) inne i hytten så ska man nog kika på en större båt. Det är ju trots allt endast en 5 meters båt med längd av en större eka... :)

 

Ang 60hp så valde kompisen en 60 på sin båt för att den motorn delar block med 40 och 50 hästarn. Skulle man välja en 80hp (vilket båten är godkänd för) så ökar man vikten för mycket då 80-115 är samma motor. Det är ju aldrig fel med extra bärighet i aktern på en båt med last/fiske däck längst bak.   (Nu pratar vi ju givetvis Mercury då båten levereras pre rig merc.)

 

 



Senast ändrad av All_to_slow | 30 juni 2012 | 22:06

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...