Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Bitte

elektroniska sjökort

Rekommendera Poster

Funderar på att skaffa Seapilot eller Sea88 för Ipad/Iphone och undrar om någon har erfarenhet

av dessa två?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har Sea88, iSailor och Navionics. ISailor känns mest prisvärt men Sea88s Autoroute är kul.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade Seapilot till iPad bara häromdagen. Har inte kört det på sjön än, bara torrsimmat, men det verkar riktigt trevligt. Det har inte så många spexiga funktioner som vissa andra, men de viktiga funktionerna finns där och sjökortet är tydligt och bra. Sen är det lite kul att den visar AIS-data på fartyg i närheten (om man har internetuppkoppling).

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

Jag kör med Navonics Europe 469:- (vilket är hela Europa excl. danmark och England) jag har inte testat det i skarpt läge ännu men hört att det ska vara helt ok! min erfarenhet är att det är allt man behöver (förutom AIS och radar) och lite till så som väder, strömmar och tidvatten etc.

inavx och isailor är väll lite finare men dyrare då man måste köpa sjökort. Sea88 har fått usel kritik i jämförelsetest (egen erfarenhet saknas i sammanhanget).

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Navionics!!!

iSailor och iNavX är inta alls finare bara dyra och inte alls så bra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Har nu testkört Seapilot och Navionics kan gå och lägga sig, aldrig mer. Mycket nöjd med Seapilot.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag Navionics, iSailor, 88SEA och Seapilot i min padda och i daxläget utnämner jag Seapilot till klar vinnare! Bäst kartor, AIS, väder, bättre funktioner och inställningar. 88sea tyckte jag verkade kul med Autoroute och 3D men jösses vilken bugsoppa, det klarar inte ens program-växling utan att tappa bort allt. Pengar i sjön, inte för sjön. ISailor är prisvärt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har blivit dubbelt debiterad för Sveriges sjökort i Seapilot-Appen. När jag laddade ner den i min andra iPad kom det vanliga meddelandet upp, den är redan betald eller vad det brukar stå men sedan kom ett mail att dom har dragit 289 kr en gång till. Det har aldrig hänt förut med något jag har köpt på iTunes. Någon mer som har råkat ut för det? Har mailat både Sjöassistans och svarat på iTunes-kvittot men inte fått svar än. :/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har nyss köpt seapilot för ipad och har en liten fundering. Tracksen efter vad man har kört verkar försvinna ganska fort samt m programmet startas om så försvinner de direkt. Ska det vara så eller är det någon inställning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Nej det är så tyvärr, det kanske kommer uppdateringar och man kan ju alltid sända in feedback. Jag har sagt ifrån att jag saknar körriktningsmarkering i lederna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...