Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Ryds20DCI

Sea ray 260/275 sundancer

Rekommendera Poster

Har införskaffat en Sea ray 260/275 sundancer under vintern och tänkte höra mig för om det finns någon annan här inne som äger en likadan båt då man skulle kunna utbyta lite erfarnheter och liknande.

Någon?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, men det verkar inte vara någon där som har en nyare modell av denna båten. Har själv en 2006 års modell skulle vilja höra lite vad folk har för uppfattningar om denna båten. Såsom prestanda, eventuella uppdateringar osv.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

GOKVÄLL!

Vi köpte vår 260/275 -2007 förra året och den är fullutrustad,den kom direkt från Michigan och är i ett grymt skick.

I år har vi öppnat upp peken och gjort en fullservice,det som jag ej ännu hunnit är att kolla på är tvn en sk. flipdown tv om den alltså är kompatibel med det svenska systemet.

 

 

Mvh Tony

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vad härligt med en annan som äger en sea ray 260/275. Jag har också tänkt mig att öppna pulpiten där fram för att förenkla att gå av och på. Gjorde du detta själv? Har du möjligtvis någon bild på det får du gärna skicka en sådan. Vilken motor har du i din båt?

Har precis gjort lite uppdateringar på min med ny plotter, nya abtterier osv. Väldigt nöjd med allt såhär långt.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en gammal SunDancer (260 -00) men håll tillgodo med en hemöppnad pulpit.

Kanske kan ge idéer, denna blev väldigt robust utan svetsjobb.

post-29106-1394237099,455_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den ser riktigt snygg och praktiskt ut med den sortens peke längst fram. Får nog bli något liknande framöver! När vi ändå har lite folk här inne med denna båt. Vad har ni för motor i båtarna och vad har ni för prestanda med dessa, marschfart, toppfart, förbrukning etc.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Hoppar in i tråden tros att den är ganska gammal. Har nyligen skaffat en sea ray 275 som jag pulat lite med i vinter. Nu är det dax att sätta dit en peke. Nån som har nån längd att rekomendera? Har tittat på 50cm och 75 cm. Men den senare är mer än dubbelt så dyr..

Tacksam för svar. Å till er andra 275 ägare så kan vi gärna byta erfarenheter!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Grymt bra pris! Den är väldigt lik den jag sett från Båtsystem men där kostar den 5995...

Jag behöver teleskop stege till den sen. Har du det på din? Provade du med en kortare peke först innan du bestämde dig? Är lite osäker på längden som sagt. Har du Bavaria 28an??

Vill ju att det paketet som finns till kanon pris inklusive stega (3790kr) ska funka men det verkar onekligen som att det blir för kort med 50 cm ;(

Har du nån bild du orkar slänga dit?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar. Såg riktigt snyggt ut!!

Det blir nog till att köpa en sådan. Ska försöka kontakta dem och se om en stege från båtsystem passar. Har redan köpt en sådan av en kamrat som köpt fel.

Tack igen för hjälp och bra tips!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en god vän som har en 75cm peke på sin bavara 35 sport så vi trodde att det skulle se konstigt ut på en på en mindre båt (min är 27fot) men det ser riktigt bra ut på din. Jävligt nice båt föresten!!!

Ramen på din peke är 25mm i diameter och den från ex.vis båtsystem har en diameter på 32mm. Upplever du att din skulle kunna vara svag?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om de inte gjort ändringar på peken så är de två stålen undertill som teaken är monterad på för klena och böjs ganska snart efter användning

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hmm det är kanske där skillande i priset ligger då!? Kanske går att förstärka för en billig penning om peket i övrigt fungerar. Kan vara värt att kolla upp alla fall.

 

Stort tack för tipset!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller så köper man en bättre av mig för samma pris :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har flera olika samt diverse tillbehör

Maila mig gärna på boatstuff.se@gmail.com så skickar jag lite info

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en likadan på min 28 Sport. Det är en stege fram som är lös och man får hänga på den nr den ska användas. Om man inte har ankarspel fram så har ju vissa tillverkare peke med inbyggd kassetstege vilket kan vara nice. Jag är riktigt nöjd med vårat förutom att det sitter något lågt över ankaret fram vilket gör att ankaret inte går i av sig själv utan man måste peta till det. Kan vara värt att tänka på om du har ankarspel fram. Finns säkert ngn form av förlängning till rören för att få mer höjd på peket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bifogar min lösning, byggd och måttanpassad efter båten. Kostnad inkl allt utfört av en kille här på västkusten. Tror jag betalade ca 7500:- för allt inkl montering.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har likadan båt. Lanterna i fören o reling.

Vad kostade det att öppna upp? Har ankarspel så jag måste även hitta smart lösning med peke...

Tack för svar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ett peke monterat strax över ankaret i fören på min 260/275. Kika på bilden så får du kanske lite ideer.

 

post-10016976-1394237686,5546_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det sitter stöd på bägge sidor rakt ner till ankarrullen i fören. Det är ingen rörelse i denna konstruktion.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så här brukar mina kunder som har ankarhållare under peken lösa det. Två st stag från peken ner till bulten som håller plastrullen i ankarhållaren

post-10001937-1394237738,7233_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag köpte en peke och stäv stege från båtsystem till min Fairline Targa 34, fördelen med deras peke är att dom har 2st längsgående u-profiler under, dessa bryte man isär något och som sedan går att trä över ankarfällaren, man tar sedan och borrar hål i sidan av profilerna och  igenom ankarfällaren,bulta fast peken i ankarfällaren, på detta viset behöver man inte dom höga stolparna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Peket är stöttat mot ankarrullen och det fungerar utmärkt utan någon rörelse i konstruktionen.

 

post-10016976-1394237739,2637_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...