Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
wagberg

Oljesticka under vattnet??

Rekommendera Poster

Jag har en DC med VP Drev. Varför är den konstruerad så att oljestickan ligger under vattenytan...Det går ju alltså då inte att kontrollera oljan i drevet när båten ligger i? 

Varför?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För att så är det på alla drev ! Efter kontroll kan bara göras med båten på land . På vp drev kan man fuska , 4-5 polare ståendes i fören och lungt vatten , då kan du kanske lätta på stickan ! :-). ..men, varför måste du kolla oljan ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har VP en oljesticka för drevet, vart sticker du den? Min Mercruiser har en behållare med drevolja i motorrummet, och mig veterligen så visas nivån där om den ligger i vattnet eller på land?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vp ..överst på drevet ! Om du kan tänka dig högsta punkten på ett drev . Va det gäller Mercruiser så är tanken att skapa ett övertryck ner till drevet , läcker det drevolja så ska behållaren se till att fylla på ..enkelt beskrivet ! (förutsatt att piggen mot kulan är hel och funktionen isig är utan buggar ) om man tror att alla svar sitter i behållaren så lurar man sig själv !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men så är det ju inte på alla drev... men jag tror du kom på det nu ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I princip blir det ju samma funktion som en oljesticka! Du ser om det minskar, eller hur.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...