Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Skifferberg

trevlig helg

Rekommendera Poster

Hejsan alla entusiaster! Då va helgen över, jag har ängnat helgen åt att skrota bort en massa skruv och koppar nit från bland annat kölen, har också börjat att ta bort drevet som ska lämnas in för genomgång, det va inte så skoj, Alla bultar e sönderrostade så det kommer att ta ett par dagar i den här veckan innan det e loss.sedan e det bara att hoppas att det inte blir för dyrt att fixa.till min förfäran hittade jag en del ruttet virke i aktern hela skivan som skölden sitter i e slut, Bara att byta phu.Allt sitter ju med milijoner skruv. Och faan vad jag hatar spårskruv :mad: men men det e bara att bitaihop, Jag hoppas att jag får virket till mina nya bord innan julhelgen så man har någet att pyssla med dom dagarna man e ledig i helgen. Eller hur :x-mas: Tack för den här gången och trevlig helg alla, mvh sven o angelica

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Jag förstår precis hur mycket du hatar skruvarna. :) När jag bytte motorbädd och motorrumsskott med tillhörande lister förra året så tror jag att jag drog 700 skruv för hand... Efter det så har inte min högra handled riktigt varit sig själv. Jag kan rekommendera en ordentlig skruvdragare eller en borrsväng (om man kommer åt). Det är värt varenda krona. Hoppas allt löser sig med renoveringen. /Markus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare Marcus, jo jag har en skruvdragare, men det hjälper inte på dom här d...la mässingssruven om dom sitter, då drar man sönder dom. att dom e fulla av färg eller ren lort,konstigt ordval??? När du bytte skotten bytte du till mahogny då eller? Jag tror att jag ska köpa form plyfa, det e ju tåligt och bra. att dom inte syns. Ha det så bra tills vi hörs igen. mvh Sven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej vänner! Ja, vad kan man säga! Ni Skifferbergare har helt klart imponerat med er entusiasm och vilja att lyckas. Hoppas verkligen att ni klarar av allt, och att ni mår bra trots långa timmar i mörkret. God Jul! Andreas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Sven, När jag bytte motorrumsskott så använde jag mig av mahognyplywood. Kommer inte riktigt ihåg vilken sort men jag ska ta reda på det. Den kostade ca 650.- för en skiva (2440x1220). Men det fungerar ju precis lika bra med marinplywood. Jag vet att båtplywood i furu bara kostar en tredjedel jämtemot mahognyplywood. Hoppas det går bra där borta på söder, själv kommer jag stå på långholmen och frysa i mellandagarna. :) God Jul! /Markus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...