Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Snipan_71

Köpa båt på firma? Läs detta först...

Rekommendera Poster

Att köpa en båt genom en firma kan ibland få en att få mardrömmar...

http://gd.se/nyheter/gavle/1.4435831-batfyndet-var-ett-vrak

Då jag hört att Marin & Fritid i Gävle förra ägare snart kommer starta ett nytt företag så kommer jag att starta en ny tråd och hänvisa till den här tråden, allt för att varna konsumenter om vilka idioter det finns bakom det företaget.



Senast ändrad av Snipan_71 | 01 mars 2012 | 13:50

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om nu storyn stämmer så måste jag säga att det var väldigt svinigt gjort av marin o fritid gävle:(

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

du menar inte JANNES MARIN & FRITID I VALBO/GÄVLE va?
köpte iaf min första båt där HR435 och polaren sin HR510
grymt bra service tyckte vi

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att ribbåtar kan läcka är väl inget konstigt bara att täta för helvete vilket tjafs. Däremot att inte CE-märkningen stämde är allvarligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så du menar att du inte skulle ha brytt dig om du köpte en båt för 350.000(?) och den läckte?
Själv hade jag gått i taket och ställt till ett h*****e för företagetangry

Nu har vi visserligen bara köparens historia att gå på, men om den stämmer så är det ju helt åt skogen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som sagt ni har bara köparens sida var inte så jäkla snabba att dömma! då ni inte vet hela historien bakom...och tidningar kan väldigt lätt vinkla saker till en parts fördel... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet fd ägare av Marin & Fritid i Gävle... smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä inte ägare. men Jag har arbetat där som mekaniker..inte då detta utspelade sig men har varit med och hört och sett båda parter....så jag säger bara att man inte ska dömma hunden efter håren och smutskasta mäniskor pga saker som man inte vet något om..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst medhåll till ovanstående.

Det finns såklart ett helg gäng mer eller mindre oseriösa leverantörer som inte är schyssta mot kunder, hanterar reklamationer fel etc. Men man ska nog inte totalsåga ett helt företag med endast ena sidans information till grund.

Jobbar själva med service (inte i båtbranschen) och vet tyvärr att det även finns (ett fåtal men inte många) riktigt speciella kunder som aldrig någonsin kommer bli nöjda vad du som leverantör än gör.

Ingen aning om sakfrågan i detta fall, mitt inlägg är mer av principiell natur,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det är fel på köparens version, eller rent utav smtskastning från hans sida, varför tillför du inte något då här i tråden så att frågetecknena rättas ut?

Verkar underligt att man, som första post på forumen, bara skriver att det är fel och sen undanhåller man eventuella viktiga bitar så att läsarna kan bilda sin egen uppfattning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tittar man lite på bolaget så ser man ju att konkursen kanske inte måste ha med detta ärende att göra direkt. Sffror finns för 2008 -9 -10. Förlust två av åren. Troligen även 2011 förlust då. Kan dessutom inte se att någon av styrelsemedlemmarna är inblandade i något nytt bolag.

Men visst är det lite konstigt att konka just dagen innan förhandling..

Het otroligt att rätten tagit över tre år på sig för detta.. även om kunden vinner är det ju helt kört nu.http://www.allabolag.se/5565979100/Marin_och_Fritid_i_Gastrikland_AB

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja visst skulle jag kunna lämna ut uppgifter men det ligger inte på mig som privatperson.jag har inget med företagsledningen att göra och vad jag får och inte får säga det vet jag inte utan det får stå för ägarna. Men jag måste stå på deras sida och deras försök att försonas. Men så mycket som att han har fått ett antal generösa förslag som förkastats utan att genomtänkas det är helt klart.. tänker inte fundera mer på det nu då jag själv står utan jobb nu.och att det inte kommer att startas upp någon ny firma så det behöver ni icke fundera på..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...