Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
pseudonym

Hur en planerad jordenruntsegling

Rekommendera Poster

I Kungshamn har vi ett företag som heter Llentab - Leif Lindblads enterpenad AB. http://www.llentab.se/ Företaget var från början ett entrepenadbolag som byggde gator och vägar mm. Man köpte en rund lagerhall och Leif kom på ett smart sätt att bygga sådana hallar. Nu bygger man plåthallar över hela världen.

Talade med en av deras montörer. Han hade varit med och rest en hall, granne till Almondy´ s bageri. Det var det värsta jobbet han varit med om. Det gick väl bra första timmen på dan, sen började tortyren. Ett klart arbetsmiljöproblem - LUKTEN.

Det luktade så att de nästan inte stod ut, Dessutom brukar de gubbarna jobba långa arbetsdagar. Inte hade de tillgång till friskluftsmask heller.wink

Och allt detta mänskliga lidande pga en havererad långfärsdröm - djupt tragiskt. cool



Senast ändrad av toaen | 29 februari 2012 | 05:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det måste ha varit signaturen Smoegen du åsyftar då? ;-) 



Senast ändrad av pseudonym | 29 februari 2012 | 09:02

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej faktiskt inte.

Han jobbade visserligen på Llentab som resemontör ett tag, eller kanske rättare sagt två. Men jag tror inte han trivdes. Han har ju en försäljarsjäl och dessutom har han ju kört lastbil i många år. Kombinationen i de två yrkesrollerna med en relativ frihet är nog svår att anpassa till att stå på samma ställe och dra muttrar med skruvdragare i ett rasande tempo.

Nu bor vi ju bägge på två små grannorter, där alla känner alla. Jag känner ganska många som jobbar på Llentab - men det är ju inte otänkbart att han var med.

Han trivs nog bättre med att sälja och installera värmepumpar och polera båtar mm.

mm kan tex va att hjälpa mig att göra en enklare konservering av min gamla båtmotor. Dock var han en aning förkylld, ganska många aningar faktiskt.



Senast ändrad av toaen | 29 februari 2012 | 16:37

post-945-1394236956,826_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...