Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Ljungbergarn

UPPROP MOT SJÖFYLLERILAGEN !

Rekommendera Poster

Nej jag har inte missat någon text om någon som tycker något. Så snälla, SLUTA länka till en sida som består av subjektiva åsikter vinklade å det grövsta, jag kommer inte sponsra er genom att gå in där och ge er reklamintäkter.

För det andra: SLUTA ändra argument hela tiden. Du och många andra har skrivit att det inte händer några olyckor där folk som har druckit så lite vållar några olyckor. Nu har du själv bevisat att det inträffar. 

Ljungbergarn, förstår du inte hur du faktiskt snarare stjälper än hjälper er sak. Inte det faktum att lagen kan behöva ses över, utan på vilket sätt du försöker pådyvla andra människor dina åsikter genom lögner, historieförvanskning och vinkling. För det får i alla fall mig att tänka att en person som ägnar sig åt just lögner, historieförvanskning och vinkling kan inte ha rätt...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Asg.

Jo det blev fel yes

Givetvis skulle det vara 

...om jag hanterad problemen på detta sätt....

Jag är van vid att det är bättre att ta tag i problemen, sätta sig ned och prata igenom, eller annat,  istället för att försöka tiga ihjäl problem, för då blir de mycket värre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att du aldrig lyckats presentera något annat än lögner, historieförvanskning och vinklingar så tänker jag inte bemöda mig att läsa ännu mer subjektivt dravel.

Faktum kvarstår; du har länge påtalat att inga olyckor sker med förare som har så lite i blodet som 0,2. (Det finns väl ingen som blir packad av 0,2, höhöhöh) Nu har du själv motbevisat detta. Detta innebär att du tidigare ljugit. Farit med osanning. Hittat på. Fabricerat. Förvanskat sanningen.

Detta innebär att vad du än säger framöver bör betecknas som en lögn. Det var förvisso det jag misstänkte, men jag hade inga bevis och orkade inte leta. Jag är tacksam att du klarade av detta på egen hand.

Fan vad bortkastad tid att försöka föra en diskussion med en person som uppenbarligen gör vad som helst för att lura pengar av andra. Är inte det bedrägeri?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite fakta från  kriminalvårdsstyrelse.

Så berusade känner sig de
flesta vid olika promille


0.2 ‰
De första alkoholeffekterna märks. Lätt värmekänsla.
Märkbar hämningslösande effekt - lättare att prata.
Förstår tydligt att det är olämpligt att köra i trafiken, att det inte
går att framföra  ett fordon på ett helt betryggande sätt


0.5 ‰
Minskad precision i rörelser. Upprymdhet.
Psykiska spänningstillstånd släpper.

0.8 ‰
Överdrivna rörelser, högljuddhet.
Alkoholdoft.


1.0 ‰
Lätt sluddrighet. Klart förlängd reaktionstid.
Försämrad muskelkontroll, svårt att gå stadigt.
Svårt att kontrollera känslor. Vill inte dricka mera.
Obehagligt kraftig berusning.


1.5 ‰
Packad, raglar och ramlar omkull


2.0 ‰
Svårt att prata och gå upprätt.
Dubbelseende

Håll till godo

//Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill du vara vänlig och precicera var det står.

På Morgonsur finns det ett tusental sidor/inlägg.

Nästan lika mycket text Xklubben

Jag orkar inte läsa all den textmassan för att se om du har citerat rätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha underbart mothugg, där hade du mycket och komma med. Fakta och fint :)))
Intelligens på hög nivå, hahaha bliv väldigt road. Tack

Eller så kör jag JÄVLIGT bra båt om jag drar skillnader mellan båt o bil...
Eftersom jag inte kör min bår hej vilt utan försöker hålla min båt i en sjömässigt fil.

Men eftersom du drog det ett neagivt inslag så antar jag att du fåller på att det är ok att man ska få döda små barn på sjön bara man är lite full.

Du är säkert en sådan som kör vinglandes mellan kanalkanten stup full.
Hoppas inte du har barn.

Tycker det är så jävla tragist att man ens har denna disktution. 
Hur fan kan man försvara att man ska få framföra något så kraftfyllt som en båt onykter.
Tycker detta är snudden på patetiskt. 

Min båt väger 2ton går i ca: 20knop.
Jag tänker inte framföra denna onykter iaf. 

Men ok då ska yrkestrafiken också få köra onyktra då eller?
Eller är det bara du som har den rätten ???

 

Men något som är så jävla iriterande är och se fulla vuxna med barn i båten och som kör båten... Där går man ifrån att var idiotisk störd till att vara något bortom...

Jag skiter i om en full mäniska druknar bara för att han är ute och kör båt full eller dör pga att han gör bil full. Men när man har ansvar för andra och skiter i det då borde man låsas in för gott. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det finns andra sådana undersökningar med olika resultat. men det syns inte i olycks-statistiken..på sjön...

 

Någon talade om sin stora båt..har en bra stor...är jag därmed ansvarslös och full vid 0.2p?

Knappast...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

svara på ett tidigare inlägg men detta kom inte med.

Jaja min ställning till detta är, ja vist ta en öl eller ett glas vin.

Men kör för fan inte full.

Självklart så ska samma reglier som på vägen vara på sjön.
Varför ska det vara någon skillnad?

Så på motorvägen då det kan vara större vägar då ska man få köra berusad pga detta???


tänk tänk ni okunniga mäniskor

:-)))

 

EDIT:

Ber om ursäkt om det blir konstigt med bokstäverna :)
Kan inte använda tumman pga olycka. 



Senast ändrad av patrikholmqvist | 29 februari 2012 | 20:49

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kraftfyllt som en båt onykter.

Segelbåtar över 10meter är verkligen kraftfulla, håller med, läskiga.

Även när de har seglen nere med förtöjningarna fast i bryggan, för där gäller lagen likväl.

Vid 1 glas vin får man inte ens kolla vantspänningen. Källa. H.Tiberg.

se fulla vuxna med barn i båt Jag har aldrig sett det. Däremot har jag sett snorungar med bakåtslickat hår dundra omkring i båtar som gör 60knop. Inte för att jag moraliserar, enligt statistiken sköter de det bra, precis som alla alkisar som har druckit 1 glas vin.Fakta är fakta, sakliga belägg sakliga belägg. Statistik är statistik. resurser är inte oändliga.Synd att kasta dem i sjön för moralpanik.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

PS!
Hoppas du inte menar mig för jag påstår inte att jag har en stor båt.

Och för mig så gäller det alla, spelar för fan ingen roll om båten går i 60knop och är 3m eller om det går i 10knop och är 100m lång.

Det är en ren prencip fråga ifrån mig att man kör inte berusad, kort o gott.

Men det är ju klart, jag har ju barn och tänka på så då har man kanske lite mer ansvars känsla än någon som inte har detta kanske???

Jag lägger ALLTID dom före min njutning till alkohol.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg på ett program som hete kustbevakningen eller nå sånt, för ett tag sedan så var det med folk med barn i båten och var fulla. 

Man blir mörkrädd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste skriva en gång till inan jag vilar tummen. 

Går segt när jag måste köra finger valsen på tangenterna :==)))

Minna inlägg är absolut inte något påhopp imot någon utan allmäna känslor och grund stenar ifrån mig.. 

Så tycker jag.

Så känner jag.

Vi har alla en ideologisk tanke på hur vi vill var och bete oss.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast, det är ju det som är poängen. Du kan ju inte ha en gräns där folk är packade. För sakens skull, jag tror vi alla är överens om att det inte är en större skillnad i hur full man är vid exempelvis 0,19 eller 0,20 promille, eller 0,99 eller 1,00 promille? Gränsen för styrfylla (oavsett fordon) måste ju ligga på en sådan nivå att man faktiskt är nykter och tillräknelig när man ligger 0,01 promille under gränsen för fylla. Eller tänker jag fel?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var som jag trodde du vet inte vilka sidor.

Jo jag har googlat och fick upp flera tusen svar.

Tvångströja 248000 Morgonsur 15400

Inte seriöst att hänvisa till ett så oblickbart material.

Ber dej igen att vara vänlig och visa mej och andra som är intresserade av var exakt du har hämtat din information. Det stärker din trovärdighet som har blivit naggad i kanten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

MEN SLUTA LJUGA!!!!

(jag vet att det är ofint att skrika på nätet, men nu har Ljungbergarn fan gått över gränsen)

Du hänvisade ju själv till ett fall när någon blivit dömd när personen var vållande med 0,16 promille. Så det syns i statistiken. Vad är det för fel på dig? Hur kan du med ett par inläggs mellanrum hävda två motsatser?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha!!

Jag börjar undra om Ljugbergaren är en chattbot? Så osammanhängande och skamlös kan ju ingen människa vara?

Några datanördar ligger dubbelvikta av skratt när de ser oss försöka argumentera mot en maskin.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Vågar någon av parterna på sig att konkretisera det hela; vad tycker ena sidan, vad tycker andra sidan. En slags förenkling i detta kompletta galenskap av tråd; lider alla av Damp?

Eller värre...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där var tammefan det fulaste o lägsta jag sett på länge. Och det kommer dessutom från en som inte tillfört särskilt mycket i diskussionen heller, Du borde tammefan skämmas,

Och nej, jag har inte tillfört nåt. Har kliat i fingrarna länge men nu rann det fan över.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kalledrag hoppade på mig oxå i en annan tråd för ett tag sedan så det är inte min favvo heller precis. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Morgonsur, och vilken sida/rad??

Tvångströja 248000 träffar vilken sida rad etc.

Du har fortfarande inte svarat utan hänvisar till en textmassa som inte är överskådlig.

Ditt förtroende är nu mycket naggat i kanten snart är dt inget kvar, om  du inte svara exakt på det jag frågade om.

Eller är det så, som flera här antyder, att du bara svamlar, och har målat in dej i ett hörn.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som sagt, ju fler personangrepp, desto mer inser jag att argumenten tagit slut. Kan tilläggas, inklusive till site admin att det inte var jag som rapporterade kalledrag. Låt han leka, om jag kan bidra till andra människors välmående om det så handlar om att få damp för en kväll, så det är lungt.  

Nåja, argumenten tog slut, Ljungbergarn började hänsvisa till ljusskygga sidor som det inte gick att hitta info. Samma visa, om igen.

Men om någon vecka eller två har det startats någon ny sida som heter något i stil med dengalnalagensomintelösernågraproblem.com, och så kommer samma skara sitta och klappa varandra på axeln, förnöjt raljera över att de minsann inte påverkas av alkohol (de tar ju bara två öl), att de minsann klarar av att dricka mer än 0,2, och mellan ryggdunkningarna kan man utläsa lite höhö och hehe.

Sedan efter några mothugg kommer samma visa likt en repig skiva; man hänvisar till rättsfall som inte finns, kompisars vänners systers bekantas ex rumskompis som minsann åkte dit när han skulle ta ned flaggan, men KBV trodde att han kastade loss.

Retoriken är inte korkad, tvärtom, man tar till det klassiska knepet att inte ljuga... så mycket. Man använder sig av befintliga exempel och rättsfall som nästan bevisar ens egen sak, med det lilla undantaget att man utelämnar viss nödvändig information. Information som helt plötsligt inte finns tillgänglig. Var vädret verkligen dåligt vilket motiverade en flyttning? Hur långt hade båten färdats?

Hade jag inte tyckt att det var så underhållande skulle jag slutat för länge sen.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var för är du så förnedrande åt att människor som tro på en sak och försöker göra något åt det?

Även om det inte är din åsikt måste du låta dem få ha sin åsikt. Även låta dem debattera detta utan att du ska försöka hacka på dem.

Som det nu verkar så njuter du av att hacka på andra, argumentera mot sådant som inte passar dig och tycker slutligen att det är underhållande.

citat ditt inlägg

Hade jag inte tyckt att det var så underhållande skulle jag slutat för länge sen.

Tråden är ett inlägg för att få med fler som tror på denna sak att hjälpa till och inte ett försök att samla motsåndare. Vill du samla motståndare får du väll göra det själv men ge katten i att hacka på andra.

Försök åstadkomma något själv.

Heder åt Ljungbergarn som försöker göra något trotts all skit han får ta emotyes

Sverige behöver folk som vågar göra något åt sådant de brinner för. Hoppas vi hade fler sådanna medborgare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att dina idoler och sjöfylleivrare använder uttrycket har jag redan förstått, men det var ju knappast det det handlade om, utan det var jämförelsen som sådan som är helt bisarr, men jag förstod att du inte skulle förstå.....Hoppas att utrycket används om det kommer upp till förslag i riksdagen, då får alla klart för sig vilken kår detta är, sorgligt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem hackar jag på? Vem kallar jag vid namn? Vem säger jag nedvärderande saker i generella ordalag om, och tar till direkt personliga vinklingar med deras tidigare arbeten, hur länge de ägt båten etc. Jag kan absolut vara vass i tonen, men då är jag det endast och uteslutande i samband med sakfrågan; alkoholdrickande på sjön. För det är det vi diskuterar, eller hur?

Det är lite märkligt hur du tycker att jag hackar på Ljungbergarn, men när flera som delar dina åsikter tar till fula knep, då låtsas du om som ingenting.

Problemet med Ljungbergarns sätt att argumentera; genom att använda osakliga argument, hänvisa till rättsfall som ingen hittar och därför inte går att verifiera, tala emot sig själv där han efter 200 inlägg erkänner att det faktiskt har inträffat olyckor där de som kört haft små mängder alkohol men ändå varit vållande, då skapas en polarisering.

Mellan de som inte ställer upp på Ljungbergarns historiebeskrivning.

Och de som redan innan bestämt sig för att lagen är skit och inte bryr sig hur detta framförs.

Jag skulle tycka att det vore intressant att diskutera lagens faktiska brister. För att ha en gräns på 0,2 är ingen brist. Det är ett absolut mätbart tal som man kan ha åsikter om huruvida det är hör högt eller för lågt. Men det är trots allt ingen brist beträffande utformning. Bristerna ligger istället i detta med rättssäkerhet. Och framförallt, hur tillämpas lagen. Men för att kunna göra detta behöver vi kunna ta del av de rättsfall och domar som fallit sedan den nya lagen infördes. Och utifrån detta se; på vilka specifika punkter brister rättssäkerheten. Inte i teorin, utan i den praktiska tillämpningen.

Om diskussionen kunde handla om det och inte Höhö, jag kan fan dricka en fem öl utan att bli påverkad, det är bara ankor som köpt sin båt i september med alkoholdemoner som har dåligt ölsinne, höhö, då kanske vi faktiskt skulle komma någonstans. 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är ju bara för rolig!

Med din egen argumentation..(.Som sagt, ju fler personangrepp, desto mer inser jag att argumenten tagit slut......) är det lätt att se att du tydligen hade tomt i agumentpåsen tämligen omgående i denna tråd.

För det är vad du ägnar dig åt. Konsekvent. Personangrepp, fulretorik och halmgubbeviftande. Du lägger ord och åsikter i andras munnar, saker som de aldrig sagt, och sedan går du i vildsint polemik mot detta.

 

Om du vill, så kan jag med lätthet leta upp ett flertal exempel på detta agerande från dig, bara i den här tråden.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Vad gäller admin på MG, så tycker jag det är rent sorgligt att se att de inte ids rensa ut de värsta påhoppen, utan drar alla över en kam. Läser ni inte ens vad som står i de anmälningar som följer rapporterade inlägg?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst jonten

jag kan tyvärr inte minnas var jag läste det(fup el. polisrapporten?), men var det inte så att han blev dömd för att han inte kunde visa att han behövt flytta båten.att han haft motorproblem etc ...

 han var alltså en vanlig fyllskalle som försökte få till det i efterhand?

 

har jag fel är jag den första att erkänna det....

 

mvh jonte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...