Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Ljungbergarn

UPPROP MOT SJÖFYLLERILAGEN !

Rekommendera Poster

Gäst blondbella

Iofs. har ni börjat att lugna ner er lite men!!!

Alltså era jävla stolpskott. Kan ni inte bygga ett eget jävla forum där ni Kan diskutera er eventuella alkoholism och trygghetsnoja.

Ni är fan ta mig patetiska hela bunten.  Om jag skulle ge er ett gott råd i min omsorg om mänskligheten (om ni nu överhuvudtaget har en båt) åk ut tillsammans och sänk er.

I samma andetag gnälls det över att ungdomen inte söker sig till båtlivet det tror väl fan det med sådana förebilder!!! Detta gäller båda sidor!!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Moget.
som det skull finnas någon intelligens i ditt inlägg.
det är ett frivilligt att ta del av trådar så du kan hitta någon annan o SURA i.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

Ja du tugge , mogenhet ??? i ditt fall tror inte det...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för detta insiktsfulla inlägg som verkligen fick mig att inse alla mina brister och tillkortakommanden. Det är ju självklart att då en (1) tråd av 70 på förstasidan handlar om detta ämne så är detta ju rent ut sagt för jävligt. Denna tar ju upp all plats. De andra 69 trådarna får ju inte plats!

Nu när du säger det så inser jag verkligen hur illa det är. Det måste vara fruktansvärt att gå in på ett forum, skåda alla olika ämnen som finns, och sedan TVINGAS att klicka på den som är märkt UPPROP MOT SJÖFYLLERILAGEN. Jag är likadan, jag kan inte hejda mig, jag bara måste trycka på länken. Måste. Måste. Måste. Måste. Sedan tar jag min medicin, och så känns det bättre.

Hörru förebilden blondbella. Alla är inte lika fantastiska förebilder till de yngre som du. Och tills dess att de är det, låt bli att gå in på tråden.

Shit pommes frites...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

 Har alltid tyckt att du varit en intelligent person trots dina åsikter och hetsiga temprament men efter detta. Har du verkligen förstått vad jag skrev?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

Nää , men nu fick jag iaf lite respons, Men jag tycket essensen i mitt inlägg är ganska viktig. Har ju tidigare försökt att säga samma sak men på en normal nivå men här måste man tydligen skrika.

Men vore ganska tacksamt om jag fick veta om någon har en motsatt uppfatttning än jag utan att jag förtst måste skriva att jag planerar att våldta deras dotter. Allvarligt talat (skrivet) skulle jag om jag vore en nybliven medlem, och då läsa denna tråd starkt ifrågasätta hur serieöst detta forum är. Dessutom kommer ett forum som inte administrerar ta till sig en massa konstiga typer.  Men du /ni vet ju (som jag skrev i mitt tidigare olästa inlägg) att för min del är det ok. Men !!!!! man måste tänka lite runt hörnet och förstå hur andra upplever saker och ting. VV läs mitt tidigare inlägg och ta bort svordommarna så förstår du vad jag menar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

Nää , men nu fick jag iaf lite respons, Men jag tycket essensen i mitt inlägg är ganska viktig. Har ju tidigare försökt att säga samma sak men på en normal nivå men här måste man tydligen skrika.

Men vore ganska tacksamt om jag fick veta om någon har en motsatt uppfatttning än jag utan att jag förtst måste skriva att jag planerar att våldta deras dotter. Allvarligt talat (skrivet) skulle jag om jag vore en nybliven medlem, och då läsa denna tråd starkt ifrågasätta hur serieöst detta forum är. Dessutom kommer ett forum som inte administrerar ta till sig en massa konstiga typer.  Men du /ni vet ju (som jag skrev i mitt tidigare olästa inlägg) att för min del är det ok. Men !!!!! man måste tänka lite runt hörnet och förstå hur andra upplever saker och ting. VV läs mitt tidigare inlägg och ta bort svordommarna så förstår du vad jag menar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack (tror jag) smiley

Jag vet inte om jag förstod, det lät som att du tyckte att det skulle sluta skrivas helt och hållet. Men du kanske var otydlig...? cheeky

Jag är inte ung (33), men jag är nybliven båtägare (har växt upp på pappas segelbåt, men det var några år sedan). Och jag måste erkänna att detta forum är oerhört sömnigt i jämförelse med många andra forum jag hänger på (inte båt).

Jag tycker denna tråd är oerhört underhållande, och jag har lärt mig mycket genom att läsa den. Av båda sidor. Jag är inte ett dugg orolig för att återväxten hindras av en livlig diskussion.

Ärligt talat, detta ämne är något alla kan relatera till. För oss som inte är duktiga på båtar så är väldigt många andra trådar alldeles för... tekniska.

Sedan är det upp varje individ att välja vilka trådar man vill eller inte vill läsa.

Kan det inte bli 21/4 nu... (sjösättning).

 



Senast ändrad av Arne_Anka | 10 mars 2012 | 20:11

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

Absolut har du en poäng här och nej det skall  inte sluta skrivas..... Det är ju det som är essensen och dynamiken i livet ( jag och Ranelid har mkt gemensamt) men man måste ha en viss respekt för andra människor och deras åsikter och dessutom vara ganska vidsynt. Det är ju det gör att man själv utvecklas. Eller hur...Men samtidigt som man är rak och tydlig tycker iaf jag att det inte betyder det samma som förolämpning,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Instämmer till fullo! (men jag röstar på Loreen och inte Ranelid blush)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Hahahaha, det var det roligaste jag läst på länge! Vad som är ännu mer sanslöst kul är det faktum att folk inte kan ta det med jämnmod utan blir förbannade. Jag tänker såhär: har man öst så mycket skit ut över varandra i en så patetisk tråd som denna så bör man nog vara rätt så cool med sina fåniga reaktioner. Vilken psykolog som helst skulle kunna läsa in åtskilliga diagnoser och mångas 15-minutes-of-fame i detta så behärskning kanske kan vara på sin plats.

När någon äntligen tar bladet från mun så blir gänget ilsket och vem vet, kanske kan det få alla att agera från samma sida.

Pinsamt så man kiknar men vad skönt att man inte förnekar sig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är lika önskvärd här på forumet som en böld i arslet.

Vi lever i ett fritt land och dina åsikter strider mot åsiktsfrihet. 

 


Tycker du kan dra åt helvete.



Senast ändrad av crabfish | 10 mars 2012 | 23:51

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men ojoj! du borde inte läsa mer i denna tråden...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

Egentligen trodde jag inte ytterligare inlägg var nödvändiga. Men med tanke på kommentarerna så har budskapet nog inte gått fram riktigt.

Tror dock att de flesta i i alla fall förstått med tanke på den ganska överdrivna tonen i mitt ”stolpskottsinlägg”. Brukar normalt inte utrycka mig på det viset.

Ang mitt inlägg så var mitt syfte inte i första hand att få fram mitt budskap utan att se vilken nivå som krävs för att få en reaktion och tydligen verkar nivån varit fullt tillräcklig kanske tom. lite ”overkill”.

Och för att förtydliga ytterligare så hade det inte skänkt mig någon direkt glädje om ni alla åkt ut och sänkt er snarare tvärt om.

Som jag skrivit tidigare tycker jag personligen att denna tråd bitvis är ganska underhållande och ibland dyker det tom. upp riktigt vettiga inlägg från båda sidor.

Dock står jag fast i sakfrågan dvs. att man kanske ibland bör tänka efter litet vad man skrivit innan man trycker på sänd knappen. Men det valet är upp till var och en.

Iaf solen skiner och fåglarna har faktiskt börjat kvittra. Så ha en riktigt skön Söndag allihop både godtemplare, fyllerister och även de som inte riktigt fattat ”galoppen” ännu. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom seari och vissa andra nu har fokuserat mer på oss som skriver i dessa trådar och vilken psykologisk diagnos vi har (mellan våra försök att bli kända), så tänkte jag föreslå något revolutionerande:

Ni som anser att vi som faktiskt stundtals försöker debattera denna lag (det är ju trots allt denna som är ämnet för tråden) har diverse diagnoser, är stolpskott, borde sänka oss, försöker hävda oss själva etc så respektarar jag detta till fullo och ser inga som helst problem med att detta diskuteras.

Mitt intresse i denna tråd är just lagstiftningen och inte att läsa hobby-amatör-wannabee-psykologer göra analyser, som nog säger mer om deras egna problematik än någon annans. Men uppenbarligen finns det ju ett utbrett intresse för att diskutera detta, så jag föreslår helt enkelt:

Starta en ny tråd.

Jag kan ge namnförslag:

Begåvningsreservens upprop mot bokstavsdiagnoser

Debatten om debattörerna

Tråden för oss som egentligen vill vara med och debattera men inte har något att säga

Som sagt, debattera oss gärna, men gör det någon annanstans.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Debatten om debattörerna... Fatta vilken härligt infekterad tråd det skulle bli.

Och så många nya förolämpningar man skulle kunna lära sig cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

>600 inlägg. Jag orkar inte läsa alla dom. Är det inte dags att stänga tråden?

Trådskaparen har somnat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej han står på mässan och hovar in pengar. Så han kommer nog inte synas på ett tag, han måste ju bränna pengarna först. Men om några veckor kommer nog en ny tråd på samma ämne... för då är pengarna slut smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej han har inte somnat. Han har varit på mässan. Vi har haft en del mailkonversation.

Mycket aktivitet i deras monter.

Nej, vi ska inte stänga detta alls.

Jag vet att det är flera som vill tysta ned detta, men så lätt får ni inte tyst på oss. Skulle vi tystna vore det samma som att acceptera tillkomsten av en galen lag. 

 

Arne - Vilket jävla skitsnack om pengar. Givetvis behöver de pengar för att betala mässan, betala marknadsföring osv. Vilken låg nivå det blir på dina inlägg med den attityden att han gör det för att sko sig själv. Ett tag trodde jag du var en bildad och ärlig man men jag börjar tveka på om det är så.

Heder åt människor som brinner för att förändra sådant de tycker är fel och gör det på ett demokratiskt riktigt sätt.

 

Folk från SSRS har skrivit på, Försäkringsbolag skrivit på.

Men det är väll ljug i er tillstängda värld.

Vakna upp och inse vad som hänt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Heder åt människor som brinner för att förändra sådant de tycker är fel och gör det på ett demokratiskt riktigt sätt.

Till skillnad från de som inte tycker lagen är fel och på ett demokratiskt sätt försöker föra fram sina åsikter om varför menar du?

Folk från SSRS har skrivit på, Försäkringsbolag skrivit på. 

Ja, även medlemmar av SSRS samt anställda vid försäkringsbolagen har rätt till sin åsikt. Ingen har väl ifrågasatt detta.

Jag tvivlar (obs tvivlar, kallar det inte för ljug) dock på att försäkringsbolagen skrivit på i egenskap av försäkringsbolag, snarare anställda isf och om det är så spelar det väl ingen som helst roll om det är en försäkringskrängare eller politiker som skrivit på, det är fortfarande en person som framför SIN ståndpunkt, inte en hel organisations eller företags dito.

Men det är ju bara i min tillstängda värld. Det måste vara skönt ha ha en egen öppen värld...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

KillerBoo, om du läser mitt inlägg igen så ser du säkert att det var till Lasse-L och Arne

Eller är du samma person som de?

Om du läser deras inlägg så kanske du förstår mitt svar.

 

Troligen vill du bara diskutera och det är ok så du kan få lite svar.

Nej jag tycker inte om männsikor som med våld eller sabotage försöker förändra världen. Jag tycker om de som försöker skapa opinion och med demokratiska metoder försöker ändra det de anser är fel. Ljungbergarn med flera skapar oponion, ser till att motioner lämnas in till vår Riksdag osv. Då ska inte behöva stå ut med skit som att han ber om pengar för att driva kampen vidare.

Men du kanske är för en mer ickedemokratisk värld där lagar stiftas av en diktatur och där folket är kuvat att inte uttrycka sin sak?

Sedan påstår du att du lever i en öppen värld, betyder det att vi andra inte får ha andra åsikter än dig?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag läste ditt svar innan, och visst ville jag diskutera.

Det jag citerade var så allmänt hållet att jag inte tyckte det riktade sig till enbart dessa. Trodde det var en allmän diskussion.

Du hedrade den ena sidan pga av deras intentioner att stå upp mot vad de tycker är fel. Fine, men om DU läst vad jag skrivit i tidigare inlägg så skulle du förstå att det inte var det som jag reagerade mot utan det att de som inte har samma åsikt som din sida i det aktuella ämnet verkar vara knappt spott värda och lever i e tillstängd värld. Oavsett om de heter Anka, Lasse-L el något annat.

Beträffande om jag föredrar en diktatur. Suck, är den frågan ens är värd ett svar?
NEJ, Det är därför jag uttrycker min åsikt. Det är därför jag har en åsikt och om den skiljer sig från din så är jag inte ledsen för det.

 Nej, JAG påstod inte att jag lever i en öppen värld. DU påstod att vi som tvivlar på uppgifter som inte verkar kunna verifieras på annat sätt än ena sidans vitbok och som inte köper dessa rakt av, lever i en tillstängd värld. Du verkar inte läst vad jag skrivit tidigare men där torde det med all önskvärd tydlighet ha framkommit att jag respekterar båda sidors åsikter men inte nödvänditgvis DELAR dem. En viss skillnad mot att tycka andras åsikter är nåt att skita i, eller hur?

 

Förresten, eftersom du svarade så har du ju iaf läst vad jag skrev, då kanske du bara missade att kommentera SSRS/Försäkringsbolagens underskrift?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arne!

Är detta ännu ett exempel på ditt vetenskapliga argumenterande?

Jag hade hoppats att du skulle hålla dig för god för sådana här påhopp framöver. Det förstör, åtminstone i mina ögon,  din möjlighet att bli tagen på allvar i den här debatten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aldrig i livet. Fick en halv motobåt i skrovet en gång för att nån jävel var ute och körde då han inte borde. Rena miraklet att ingen människa kom till skada. http://www.sexkontakter.org

Båtar är fordon och fordon ska framföras i nyktert tillstånd. Punkt.



Senast ändrad av skeppohojoj | 13 mars 2012 | 09:42

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men vänta nu här... på vilket sätt är detta ett påhopp?

Harry och labbibia, jag har ALDRIG påstått att pengarna han samlar in är för att sko sig själv. Jag jobbar själv med marknadsföring, och vet att det inte är gratis. Och ska man driva en kampanj för att få in pengar lär man väl vara där man får mest genomslag. Och fram till igår var det på mässan.

Med bränna pengar avser jag att opinionsbilda för sin sak. Sedan att jag inte instämmer i syftet, och anser att det finns viktigare saker att ändra på i vårt samhälle är anledningen till att jag valde ordet bränna istället för investera

Det enda jag menade med min kommentar var just det jag skrev; att Ljungbergarn står på mässan. Men när han sedan kommer att behöva mer pengar för att fortsätta driva sin kampanj kommer han att marknadsföra sina tankar och idéer på de platser där det ger genomslag. Och om denna tråd då fallit i glömska, då skulle en ny tråd startas. Jag skulle gjort på samma sätt. Är det så konstigt?!

Om ni sedan vill läsa det som något annat, då är det ERT PROBLEM och ingen annans. Jag trodde NI var vettiga, men när ni hoppar på någon för vad ni TROR att personen skrev, då ligger problemet hos er och inte mig.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skitsnack.

Så här skrev du:

Arne_Anka skrev:

Nej han står på mässan och hovar in pengar. Så han kommer nog inte synas på ett tag, han måste ju bränna pengarna först. Men om några veckor kommer nog en ny tråd på samma ämne... för då är pengarna slut

 

Så skriver man om lurendrejare som hovar in pengar för eget ändamål.

Om det inte var så du menade, vad katten skrev du något alls för? som svar på varför Ljunbergarn inte hunnit vara med på ett tag i denna tråden.

Uppenbart vad du är ute efter, baktala folk.

Varför inte stå för dina åsikter även när vi synar dem utan kommer med tarvliga bortförklaringar?

Du får no av mig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå!!

Samma frågor och argument rullar bara runt... Ni som tycker olika och ibland kommer i luven på varandra, håller moderatorerna varma med era rapporteringar....

Vi tror att dom som har velat komma till tals har fått göra det, så nu är det dags att stänga tråden.

Observera vi på maringuiden håller oss neutrala till dom frågor och åsikter som debatteras här i forumet och tar inte ställning för eller emot.

Starta nu inte en ny tråd på samma tema. Eller en ny tråd om varför tråden stängdes. Hoppas att detta respekteras.

Önskar
maringuiden.se



Senast ändrad av siteadmin | 12 mars 2012 | 13:16

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...