Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Elegancej

Intresse för 10" surfplatta med GPS

Rekommendera Poster

När du skriver att gps:en sitter på 3g chippet, menar du då det lilla kortet som hör ihop med abbonemanget, eller sitter det nåt annat chipp i plattan?

Du pratar om en lös gps, visserligen med blåtandsanslutning. Jag är ganska skeptisk till att ha en massa grejer externt kopplade till elektroniska apparater. Kontaker och sånt är ju bara skit i elektroniksammanhang. Möjligtvis kan en XLR-kontakt godkänt,med en viss tvekan.

Jag är ju van vid ordentliga anslutningar som man drar med moment - och det håller ju inte alltid ändå. Elektronikkopplingar tål ju nästan inte ens att titta på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gruppköp? som en liten anekdot och lite offtopic, ursäkta, vi är en grupp på 26 personer som har försökt att få ett gruppris på en LED-tv, 46 tums med smartfunktion, har varit inne och försökt pressa priset hos ett antal stora handlare, skratt...grupp? kom in igen när ni fyller en egen transport med 96 EUR-pallar blir svaret, då kanske vi kan få ner priset 1-200 kronor per apparat...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag menar att a-gps kretsen sitter på den större chip modul inne i iPaden som även innehåller 3g kretsen. Denna modul saknas i wifi varianten av iPad. Inga kontakter då det är är blåtand, men visst ju fler externa kopplingar, desto fler potentiala felkällor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då var det som jag hade uppfattat  det. Blåtand är nog bra - men.

Jag har en kraftig hörselnedsättning och därför hörapparater. Har en fjärrkontroll som har radiokomunikation med hörapparaterna. Fjärkontrollen har också kontakt med mobiltelefonen via blåtand, eller om det är tvärt om, och blir på så sätt ett headset. Fungerar mycket bra när det fungerar. Ibland fungerar det inte alls och jag har aldrig lyckats förstå - varför. Det är blåtandskopplingen mellan telfonen och fjärkontrollen som bryts.

Det är ju inte så kul om man tappar kontakten mellan blåtands-GPS;en i ett prekärt läge, när man som bäst behöver den, bara för att spara några hundralappar.

Ett gammalt uttryck; Snålheten bedrar ofta visheten.



Senast ändrad av toaen | 23 februari 2012 | 19:44

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...