Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
jonke_66

MG ovanligt seg?

Rekommendera Poster

Hejsan,

Är det bara jag som upplever MG och då speciellt formumdelen som ovanligt seg sen någon dag tillbaka?

Kanske är dags att fixa lite med servrarna och databaserna?

 

Mvh Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har själv inte märkt något problem typ seghet, men någon som skrev ett långt svar i en annan tråd,  blev av med allt och skrev sen en kortfattad version.

Däremot har jag upptäckt en massa andra fel

1. Det tar tid att få ett svara av web-ansvarig om man alls får nått svar

2.Mailen när man laggt in en annons fungerar ej, klassas som spam direkt om man vill svara på en annons. (som annonsör får man därför inga svar)

3.Det går inte att lägga upp nya båtfakta, det händer inget.

4.Om man provar en gång till att skicka in fakta så får man svaret att det redan finns, vilket det inte gör (Jag har provat lägga in fakta för båten Eloge 38).

5.Rätta befintliga båtfakta går inte heller, inskickade förslag blir spamklassade och skickas ej

6 Söka medlemskap i båtklubb blir även de spamklassade

7 Rutan söka medlemskap i båtklubb för en båttyp är synlig om man inte är inloggad, men finns inte när man är inloggad

8 Har skickat info om detta till webansvarig....inte fått svar,,,, kanske felavhjälpning pågår ,,,jag vet inte.

Om någon vet, fyll gärna på info i denna tråd...!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Just nu 1597 entusiaster online står det, men det är ju helt orimligt.

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den siffran är en sammanställd summa som är tagen ur ett tidsfönster på kanske 30 minuter eller så. Diskussionen om unika besökare har varit uppe här förr MÅNGA gånger och svaret vi fick då var att det inte gick att lösa med nuvarande plattformslösning.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och att man inte vill ta bort uppgiften trots den är fel är för att man använder den som argument till de som vill betala för reklam på sidan.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hasse,

Testa att rapportera ditt egna inlägg, det är ett trick som några av oss använder för att få admins uppmärksamhet och det fungerar oftast. De saker du skriver om spamklassade meddelanden har jag inte tänkt på, men det är ju ganska allvarligt! Jag har haft ett par annonser inne ett tag och aldrig fått något svar...nu förstår jag ju varför!

Enligt vad admin uppgivit på några olika ställen så pågår en hel del jobb med siten bakom kulisserna...jag tycker att det är lite synd att de inte informerar mer om vad de håller på med och vilka framsteg de gör.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej.

Jag provar härmed att rapportera mitt eget inlägg.

och hoppas givetvis då på ett svar....!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaap

då är tråden rapporterad, då får vi se vad som händer...!

/Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ofta problem när jag anväder Explorer. Långa trådar går inte att läsa. att mata in inlägg går segt, det blir stavfel osv. funkar bättre i Chrome.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag skriver ett låångt inlägg tar jag en kopia på texten innan jag skickar iväg det.

Det finns tydligen en  tidsspärr hur länge svarsfönstret får vara öppet.

Har tidsfristen gått ut är det bara att svara igen och klistra in det sparade svaret.

Felaktigheterna är många i forumet, men en bättring och omstruktrering är utlovad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

Japp , är väldigt seeeeg....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är förmodligen så att det är mer än funktionaliteten och layouter som är eftersatt.

Man måste ju kontinuerligt jobba med prestanda och underhåll på en sån här site. Det kan ju inte vara supersvårt att få prestanda på ett sånt här forum. Men men dom kanske jobbar på dom här frågorna får man hoppas.

 

/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst moderator

Att rapportera sin egna inlägg är en variant, dock så är jag inne i stortsett dagligen och slänger ett öga på forumet. Vad som händer och sker bakom kulisserna har jag faktiskt ingen aning om men att det sker något är jag rätt säker på. Jag har parsonligen inget svar på varför det går segt på forumet, jag är bara moderator som skall hålla ett koll på forumet.

 

Ang. varning för spammeddelanden, du tror inte att du kan ha en för hög säkerhetsnivå på din dator? har provat allt som ovan nämnts som problem med spammeddelande och inte fått en enda varningstext.

 

MVH Carl-Marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att hålla på med att anmäla sina egna inlägg är väl ungefär samma som att skjuta Nödraketer för skoj skull ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jomenvisst är det skoj att prova sin raketer.

Fast jag sätter dom upponer i en sandhög innan de löses ut.

När barnen var små pillades falskärmen ut först, de blev roliga leksaker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag har för hög säkerhetsnivå på min dator, hög men inte för hög.

Jag har provat att skicka svarmail mor  Maringuiden bla annonser även från jobbets dator och får även där. Ditt mail är spamklassat och skickas ej (får alltid detta fel)

Däremot seghet det många upplever, har jag aldrig haft problem med.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt angry

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

För dig; nej

För mig; ja

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det beror nog på vart man är och grottar någonstans. Läser man trådar med många svar så är det ganska så segt. Jag tror att man skulle behöva se över designen eller fixa till befintliga databaser och det kan ju inte vara så svårt.

Är nog så att man behöver byta maskiner dessutom har för mig att det var ganska länge sen man gjorde något med siten. Tror inte att LRF gjorde någonting med den.

Vad är det för ägarstruktur på sakerna nu? Behöver dom hjälp med siten?

Jag vet ett par duktiga gossar i så fall.

/Jonas

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har märkt det till och från.. men inte idag.

Eller rättare sagt tills jag loggade in. Tjena vad segt det blev då.. surprise

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...