Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Athene2600

Målning av bilgen

Rekommendera Poster

Hej!

Har tagit ut den gamla TAMD30 ur Nimbusen. Trångt om saligheten var det, men ut kom den efter många om och men. Hoppas nu att Hyundain på 170 hästar ryms bättre. Volvon hade med åren läkt olja så ni kan gissa hur bilgen såg ut. Bilgen var full av sand å skit å geggamoja så att man kunde ha delat med sej. Min följande fråga är, nu när bilgen e tvättad och rengjord, vad skall man måla den med. Någonting som e slitstarkt, vattenfast, som inte flagar efter en säsong, lättskött, torkar inom rilmig tid för båten e utomhus men med värme inombords. Topcoat e inte ett alternativ eftersom den ska ha nästan 20 för att torka. Min tanke... 2 komp. primer på ren, torr och avfettad glasfiber och efter det Hempels Multicote eller Polybest. Har ni andra ideer/tankar så greppa pennan å berätta.

Tackar på förhand

Christian

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi målade vårt motorrum med Internationals Danboline med mycket gott resultat. Nu har den bara varit utsatt för en kort säsong men det ser väldigt bra ut fortfarande! Jag läste en hel del om denna produkt på nätet innan vi valde den och det verkar som att många haft goda resultat med den.

Fördelen är att den är enkomponent, täcker fantastiskt bra och ger en högblank yta som är lätt att hålla ren! Den tål olja och bränslen och kräver ingen primer.

Vi tvättade med avfettning och aceton först. Sen slipade vi lite lätt för att ta bort små ojämnheter och sen var det bara att måla. Vi använde samma färg i stuvutrymmen vilket gjorde grymt stor skillnad för utseendet och fräschheten! yes

Mvh
Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...