Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
volvobergman

min 500 timmars renovering av en selco sportbåt

Rekommendera Poster

Jösses! Tack för det reportaget. Mycket imponerande! Önskar jag var hälften så händig och tålmodig. Fantastiskt jobb. /Marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man blir lite nyfiken på vad nästa projekt blir ... :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tack för alla härliga kommentarer! jag har som sagt liteandra project på gång. jag ska helrenovera en gammal skoter från 70 talet. Just nu håller jag på att färdigställa en helrenovering av ett badrum. vi har köpt ett hus i våras så jag har mycket att göra där. men jag ska lägga upp lite videofilmer m.m i framtiden på hemsidan. nästa sommar har jag ju hela sommaren på mig att åka båt. jag fick ju bara njuta av en halv sommar i år då båten blev klar först i slutet av juli. åter igen tack för trevliga kommentarer!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt ofattbart läcker projekt! Imponerad, inte bara av ditt hantverk utan även av din dokumentation. Mycket lätt för oss att följa dina framsteg!

Tänk om man hade dina händer och din idé spruta till hjärna! Jag är galet avundsjuk! Hade varit imponerad om bara trailern varit själva projektet. Men sedan var det ju en båt också..

Saknar dock lite bilder på båten som helt färdig. Jag vill ha bilder från alla vinklar, även på trailern! Dessutom vore det ytterst trevligt med en liten film tycker jag!

Som tidigare nämnts i tråden väntar vi på nästa projekt!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

AudiRS6 skrev:

Tänk om man hade dina händer och din idé spruta till hjärna! Jag är galet avundsjuk! Hade varit imponerad om bara trailern varit själva projektet. Men sedan var det ju en båt också..

Inte bara det att det blev en vagn och en båt. Själva tanken:

Jag håller på med ett helt galet renoveringsprojekt och behöver en trailer ...

Jag vet, jag bygger en sådan också!

Som man förstår av mina postingar i denna tråd är även jag avundsjuk och grymt imponerad.

  /Marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var nog precis den typen av kommentarer den stolta TS ville ha i den här tråden...yes

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har inte varit i närheten av mina tår, jag tyckte det bara var så typiskt jante-svenskt av dig att skriva som du gjorde. 

Låt killen vara stolt över det jättejobb han utfört och gläds istället. Om han delat din uppfattning så hade han väl antagligen återställt båten i originalskick, eller hur? Nu har han valt att göra på sitt sätt och gjort det väldigt bra vilket han ville visa upp för oss andra. 

Även jag såg saker på hans bilder som jag hade valt att göra annorlunda men jag ser ingen anledning att ta ned TS stolthet genom att påpeka dem.

Jantelagen är det fulaste Sverige har att erbjuda...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag betvivlar icke för ett ögonblick att TS lagt ned ett hästjobb med sin båt, och min reflektion har absolut ingenting med jante att göra. Men lika väl som att TS går sin väg och gör vad han vill med sina projekt så vill jag för min del ha rätten till min egen åsikt.

Till TS: Jag ber uppriktigt om ursäkt att jag sabbat din tråd genom att vädra min personliga åsikt, den åsikten har inget med ditt nedlagda goda arbete på båten att göra utan det var en reflektion utifrån mina egna värderingar. Jag hoppas att du trots detta känner lycka över din Selco.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra jobbat!

Att du sen dokumenterade det hela så ordentligt gör det väldigt kul att läsa.

Har själv en sportbåt i motsvarande skick din var före på tomten som väntar på ork. Sånna här trådar hjälper till.

Helt rätt att kosta på sig en liten övermotorisering också när du ändå var igång:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...