Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
loke67

Var köpa billig Epoxy

Rekommendera Poster

Håller på och renoverar en gammal sportbåt och är på jakt efter Epoxy finns det någon nätfirma som har bra priser?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag säger kunnig personal och mycket bra produkter som ger hårda resultat så blir det väl bra pris också i slutändan? Har använt de här grejorna till fyra båtar, stora och små jobb:

 www.batepoxi.se/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har de sista åren köpt min epoxy på  Biltema

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag renoverade kölskarven i våras vände jag mig till Epotex, fick goda råd och införskaffade 3 olika typer att epoxi. Jag tycker priset inte är allt, råd och kunskap är viktigt om du inte gjort jobbet förut. 

post-4350-1394236873,0577_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag försöker hitta intressenter för att samköpa större mängder lamineringsepoxy från utlandet. Jag har etablerat kontakt med en fabrik i Kina som har bra referenser på epoxileveranser till båtbyggen och har hittat en lamineringsepoxi som ser ut att motsvara NM Epoxy 275A i egenskaper och viskositet.

De priser jag fått hittills innebär att epoxin färdig i Sverige (tullad, momsad och levererat till Stockholm) kommer landa på någonstans mellan 130 - 160kr / kg.

Själv kommer jag behöva runt 100kg epoxi till mitt projekt, och jag skulle behöva få ihop intresse för närmare 300kg till för att kunna få bra fraktpriser.

Mvh

Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men nån epoxy hade de väl inte - inte enligt katalogen i varje fall!

Hoppas loke67 fick tag på det han behövde redan i november i fjol och att han är klar med plastjobbet nu. 

Hade varit intresant med en återkoppling om hur det gick med bilder och allt.



Senast ändrad av toaen | 09 juli 2012 | 15:22

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...