Gå till innehåll
fredag 14 november 2025
ok3084

Rekomendation av styrpulpet båt 5-6m

Rekommendera Poster

Hej.

Till alla som letar styrpulpet båt i 5-6m klassen så kan jag varmt rekommendera Skibsplast 555 Vector.

Jag köpte själv en sådan i somras och är väldigt nöjd med denna båt. Kvalite känns på top och mycket bra alternativ till tex Yamarin, Askeladden, Finnmaster som är betydligt vanligare i svenska vatten.

Båten går mycket bra i sjön och känns som en säker båt även i grövre sjö, allt är mycket välgjort och genomtänkt med mycket smarta förvaringsutrymen. Båten har rätt höga fribord så den fungerar bra om man har småbarn :)

Med en 90hk gör båten ca 37-38knop gps om någon undrar.

Problemet är väl att hitta en begagnad här i sverige, fick själv leta ganska länge innan jag hittade min.

O nej jag försöker ej sälja denna båt eller jobbar inom båtbranschen :)

Vill bara dela med mig av lite erfarenheter av Skibsplast till alla som vill ha lite alternativ till de vanliga båtarna man ser när man är ute o åker.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv så rekomenderar jag en Buster. Totalt underhållsfri, bara o tvätta av den med disktrasan om den skulle bli lite skitig. Väger nästan ingenting heller. Något dyr i inköp men ruskigt bra andrahandsvärde har dom. Går gött och inte så långt ner på djupet så man kan köra med den ganska grunt om man vill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...