Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Terrafobica

När bästa vännen ger upp

Rekommendera Poster

I går tisdagen den 25 oktober 2011 förlorade jag min allra bästa vän.

Den 17 april 2002 kom du som niomånaders yngling in i våra liv och rörde om ordentligt och blev genast den centrala figur allt skulle komma att cirkla kring de följande åren.
Under dessa år har du följt mig dygnets alla 24 timmar i hemmet såväl som på nattjobbet i äldreomsorgen där du blev en proffsig vårdhund.

På fritiden var vi ofta till sjöss eller i båtklubbens hemmahamn, för var det någonstans du trivdes så var det i båten, gärna på någon ny och outforskad ö i skärgården.

Åren gick, men du fick behålla hälsan tills du en dag trampade ner i ett hål med höger framben och något knäckte till, där började helvetet.

I går morse var ditt lidande outhärdligt att se trots att du gjorde vad du kunde för att muntra upp mig med svansviftningar och blöta pussar, och vid 17-tiden somnade du för sista gången in i min famn.

Jag visste att du skulle lämna ett stort hål efter dig Rómeo, men inte så här stort.

En del av mig dog tillsammans med dig.

Saknar dig gränslöst min älskade vän.

post-13907-1394236858,1648_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så sorgligt!

Vilken elak skada som blev så avgörande för honom.

Skickar varma tankar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag beklagar sorgen. Jag vet vad du går igenom. Jag förlorade min bästa fyrfota vän för snart två år sedan. Trots att vi i somras fick en ny fyrfoting så tänker jag på min gamle vän nästan varje dag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fattar hur du känner ..... Har en lika upplevelse själv !Vi hade en elak bitchi Fame som bara jag hade pli och kärlek till ! De e någe visst med tvåsamhet ......... Lider massor med dig broder ! !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beklagar, det känns tomt och hopplöst även för mig när jag läser dina fina ord. Fick ta bort min fyrfota vän för cirka två år sedan. Hon hade följt mig åt i 17 år, nästan varje dag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick vara med om samma med min 16 åriga Cairnterrier som fick somna in den 24 augusti.....det är en svår tid, men man kan glädjas åt att de haft ett gott liv med mycket kärlek.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det gör ont. En individ, en vän.

En mycket liten tröst kan vara att  man gjort det rätta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beklagar din stora sorg...!

Våran fyrfota vän är nu 12½ år, är fortfarande väldigt pigg och så, men vi har börjat att förbereda oss för det oundvikliga... Och det är jättejobbigt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stor medkänsla och en gränslös respekt för dina ord!!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beklagar verkligen sorgen och saknaden!



Senast ändrad av yama60 | 26 oktober 2011 | 23:28

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fint skrivit. Har själv en 11 år gammal båtkompis och fasar för när den lämnar in.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

Förbaskat trist , jag lider med dig.. har varit med om samma sak flera ggr..och varje gång har jag varit lika övertygad om att aldrig mer skaffa en ny kompis. 

Men även om det just nu kankse låter okänsligt så är mitt bästa råd att så snart som möjligt skaffa en ny bästa vän..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snart har det gått fem månader och saknaden efter min kille är fortfarande total.  Försökte tidigt med att låna hem en cockerflicka, men det gick inte alls, riktigt hörde hur Rómeo morrade, och jag var inte mogen för det heller.  Ibland har jag kännt mig avundsjuk på er som är religiösa, men vem vet, han kanske står där med sin viftande svans när en annan lämnar in wink

Men det är dags nu i alla fall, Lovisa fyllde 5 veckor igår, så jag får vänta ytterligare 3 veckor innan hon är lovlig wink

Hon bet mig i fingret, gav mig en puss på hakan och sedan slocknade på min arm, det verkar vara jobbigt att vara valp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fan va kul att du blir med 'valp' :) här hemma har det kläckts 8 valpar , bischon havaneser ( kommer aldrig lära mig stava till rasnamnet:- ) 3svarta och 5 vita . Så just nu är det 4 8 hundar i huset ....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

 

 

Jag vet precis hur du kände dig då, jag vet precis hur du känner dig idag. Ett av mänsklighetens stora misstag är att underskatta djuren och deras betydelse.

Människor som inte gillar djur gillar nog inte sig själva heller, tror jag!

Ös kärlek över valpen och minns Romeo!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi tar bort vår kompis sen tio år tillbaka, nu på fredag... En blandning mellan labrador och Gudvetvad... Otroligt sorgligt... Han är nu tolv år och åtta månader och fått en tumör i magen, som kan brista precis när som helst... Det känns inte alls roligt, men vi vill inte att han skall lida, och det har börjat att gå utför med honom väldigt snabbt nu på det senaste så vi tog beslutet i förra veckan...

Hejdå Challie. I din hundhimmel kommer du att träffa många sköna tikar, som du kommer att få pippa hur ofta du vill... Du kommer att få sniffa på vad du vill och när du vill, jaga kaniner och katter hur mycket du vill utan att vi säger ifrån... Du kommer att få äta alla revbensspjäll, rökta laxar och allt annat som du inte fått göra här nere hos oss, precis så ofta du vill... Ha det gôtt, Kompis - Kom gärna och hälsa på ibland... Du kommer att bli saknad...!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En trogen vän har idag somnat in. Kl 12:40 drog du ditt sista andetag, omgiven av oss dina nära och kära. Nästan 13 år blev du... Nu får det bra i din hundhimmel, här i jordelivet kommer det att bli väldigt tomt och konstigt utan dig...

Sov gott, Challie!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår att det måste kännas jobbigt. Vi tog bort en hund en gång som bara blev åtta år men bakbenet läkte aldrig efter en skada. Sedan drygt ett år har vi en kortbent liten krabat som förgyller våran tillvaro även om det ibland kan kännas lite påfrestande med en hund som alltid vill leka.

Kanske är han ett lavinhundsämne

http://www.youtube.com/watch?v=Do2da7pI_oU

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkligt fint skrivet. En hund är verkligen en trofast vän. Min Golden är drygt elva år gammal , och det går tyvärr rätt fort utför nu. Förmodligen måste vi ta bort honom ganska snart. Frågan är om man klarar av det? Det kommer bli fruktansvärt tomt utan honom. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I dag är det 5 månader sedan.

Tänk att en lurvig kille på 15 kilo satt sådana spår i mitt liv, fortfarande jobbigt.

Min nya tjej kommer absolut inte att ersätta Rómeo, bara få en ny plats i hjärtat.  Här är hon 6 veckor så nu är det bara två veckor kvar.

post-13907-1394236985,2537_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hon är bedårande. De kommer nog trivas där bredvid varandra i ditt hjärta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beklagar din sorg! Har ganska nyligen blivit hundägare efter många år utan hund och får en klump i halsen bara jag tänker på att de inte är unga för evigt.

Får också gratulera till den lilla ljuvliga nykomlingen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Weber

Mycket fint skrivet!

Jag vet hur känslan är att förlora någon som står en nära.

Tiden läker inte alla sår. Utan en del får man lära sig att leva med.

Man får fylla sitt tomma bröst och hjärta med vackra minnen.

Varma Hälsningar

Fredrik Wärn

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...