Gå till innehåll
tisdag 09 juni 2026
giotas

Nimbus 42 Mega, någon som vet nått??

Rekommendera Poster

ja då måste man höja ribban lite och drömma sig bort lite i vintermörkret... Har tittat lite (på det lilla jag hittat) på en Nimbus 42 Mega, Denna båt gjordes i dryga dussinet under åren 92-93 och fanns i en 2-cabinare och en 3-cabinare, varav dom flesta förstås gick på export... jag har hittat en 3-cabinare till salu i nederländerna men inget annat, Nimbus hade inte mkt information heller... Någon här som känner till nån dylik båt? sitter med nån info överhuvudtaget?

Jag har Iaf lyckats utröna att formarna till megan såldes till Skorgenes nån gång runt -94 och dom tillverkade den under namnet skorgenes 420 alt 430... någon info om denna kanske?? jag har mailat skorgenes utan framgång....

//Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeg ejer en Nimbus 42 Mega fra 1993 (two cabin version) og har været meget tilfreds. Nogle specifikke spørgsmål?

/Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Martin! Jag är intresserad av modellen och då just i två kabiners utförandet som du har,enligt uppgifter från nimbus så tillverkades det 8 st i 2 kabiners utförandet! Jag har lokaliserat en till som ligger i norge, ja det gör väl din oxå gissar jag! Dock var den inte till salu!! Är din det? Har du 63:or i den? Har du bilder? Med vänlig hälsning,/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Peter,

Vores Nimbus 42 Mega sættes til salg snart. Kontakt mig hvis du er interesseret.

Mvh

Martin

[email protected]

Hej Martin! Jag är intresserad av modellen och då just i två kabiners utförandet som du har,enligt uppgifter från nimbus så tillverkades det 8 st i 2 kabiners utförandet! Jag har lokaliserat en till som ligger i norge, ja det gör väl din oxå gissar jag! Dock var den inte till salu!! Är din det? Har du 63:or i den? Har du bilder? Med vänlig hälsning,/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...