Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Peter_K

Fy f-n för sommaren!

Rekommendera Poster

Faen vad jag tycker illa om sommaren.
Speciellt när den är varm.
Jag kommer inte ut så mycket jag vill med all annan skit det ska hinnas med, det är mycket mygg, trångt i hamnarna.

Nä, vintern är bättre!
Båten ligger tryggt på land.
Jag kan åka ner och mecka lite, göra fint och bättre.
Sitta hemma vid datorn och vid en bok eller tidning och drömma om alla turer och äventyr jag ska göra på sommaren.
Som sedan aldrig blir av...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gillar dig Peter, backar inte för en utmaning även om den är till min fördel.yes

 

Debatt.

 

Nej där har du fel. sommaren ska vara varm och skön det finns det fakta för att vi svenska trivs bäst då.

 

http://www.surveymonkey.com/s/QXMYT6C

 

Här är en enkät där man kan svara på Trivs du bäst då sommaren är varm och skön?

 

Hittills har 100% svarat ja

Det är rykande het fakta.

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller fullständigt med dig Peter.

Bor ju på en turistort längst ute i väster.

Vi har ju ett elände till här ute.

Sommartid är det nedlusat av badgäster både till lands och till sjöss. Nej tacke vet jag den tiden på året när alla badgäster åkt hem. Då har vi det lungt och skönt här ute.

Vissa gör ju allt för att förlänga turistsäsongen. Jag har ett bra förslag. Förläng turistsäsongen till 10 månader om året, men de övriga två månaderna får ingen som inte mantalskriven här över huvud taget passera komungränsen. De månaderna borde va Juli och Augusti.

Då hade man ju kunnat njuta av sommrarna. Lungt och skönt på holmarna och inga fulla badgäster som dräller omkring.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hm, det år något skumt med den där undersökningen. Är den skapad av det kinesiska kommunistpartiets valorganisation?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med! På sommaren hinner man ju inte sitta på ett nätforum och föra meningslösa, och ändlösa, diskussioner! cheeky

Nej, sommaren borde avskaffas...då gör man bara av med en massa bensin i sin båt som ändå bara kostar en massa pengar. Det värsta är att båten kostar en massa pengar även på vintern då man måste göra alla förbättringar/förändringar inför nästa j-vla sommar!! Om vi dock avskaffade den Svenska sommaren så skulle man ju inte ha något incitament att ha kvar båten och pengarna kunde läggas på något annat meningsfullare...som resor till något varmt ställe...eller nej, där är det ju antagligen sommar...indecision

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sorry men blir ingen mer debatt från min sida

Lämnar detta forum nu.

Nuvarande ägare tillåter inte åsiktsfrihet och det kan jag aldrig acceptera.

Att vi träter, debaterar ocha har olika synpunkter är helt normalt och givande men knappast en ägare av forumet som ska låsa och lägga sig i debatter i onödan. Sjukt. Givetvis ok om det är personangrepp men knappast till åsikter.

Som vuxen med eget tyckande helt oacceptabelt.

 

Fy för eländet, Fy för förtrycket,  lycka till ni som står ut med med detta, dock aldrig jag.

 

Fri människa. Hoppas vi träffas på ett fritt forum eller i verkliga livet. Ta väl hand om er.heart

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejdå crabfish. Tråkigt att du försvinner. Tack för den här tiden. Hoppas du ändrar dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det är inte vår mening att agera poliser. För oss får du gärna tycka vad du vill och så länge du debatterar båtliv och båtfrågor är det mer eller mindre fritt fram. (inom ramen för forumsreglerna) Avdelningen DöSnack startade jag för många år sedan, bara för att man önskade en avdelning där man kunde dryfta annat än båtliv, och samtidigt ha lite högre till tak... Vår ambition är att skapa ordning och reda i trådarna.

Du är alltid välkommen tillbaka utifall du ändrar dig.

Hälsningar
maringuiden.se 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

maxrelax, det finns redan en tråd i ämnet, vänligen håll dig till den... ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar för de orden.

Yttrandefrihet men att hålla god stämning.

Lovar att göra mitt bästa och göra mitt bästa för att forumet skall utvecklas åt rätt håll.

 

Ber alla om ursäkt för att detta svar blev OT och i denna tråd debatterar vi om sommaren.

 

Vill du fortsätta Peter så är jag medyes

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör, bara kör!!!
Äntligen kan jag få ge uttryck för mitt sommar-hat!
Muahahahahahaha!

En annan grej som är skit med sommaren är att flytvästen liksom klibbar fast på kroppen när det är varmt. På hösten slipper man detta, då känns västen bara varm, trevlig och skön.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flytvästar ska klibba fast. De är konstruerade för det annars glider de bara upp.

På hösten tvingas man ha dubbelhäftande tejp. Svider som attans när man ska ta av sig västen då.no

 

Tänk vad bra med sommaren. Skönt att slippa var ensam ute på kobbar och skär.

Åretruntboende får  möjlighet till lite inkomst då vi badgäster kommer yes

Allt svall som båtarna på sommaren drar upp har visat sig bidraga till syretillförsel till vattnet. Hittar inte källan just nu men ska återkomma. På hösten avtar detta och se hur dett gått med Östersjön. 

 

::Harry::



Senast ändrad av crabfish | 25 oktober 2011 | 12:51

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Antalet båtar ökar från år till år så Östersjön borde då bli friskare och friskare, och det verkar inte stämma. Och jag gillar den dubbelhäftande tejpen, den håller min rygg fri från behåring. På sommaren måste jag kamma ryggen, det är jättejobbigt! Nä, sommaren suger. Äntligen är det mörkt när jag kommer till jobbet och mörkt när jag går hem. Det är bra, för jag blir så deppig på sommaren när jag ser jobbet i dagsljus.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bör jag vara orolig för ditt välbefinnande, crabfish?
Såg detta på lunchmenyn!

post-832-1394236858,3535_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lösning, låt båten ligga kvar på land, du blir garanterat ensam och får lugn och ro :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Juli är en skitmånad för det är den månad då folk skiter både högt och lågt ute på öarna.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...