Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Pend

toalettinstallation

Rekommendera Poster

Nu har det blivet höst och rusk och hänga över relingen för att göra sina behov känns inte lika bekvämt i hamnen som tidigare :D

Nejdå så illa är det inte, jag har haft en porta potti men har slängt ut den idag.
Finns det någon lösning likt husbilar med fast installation och elkvarn där man kan ta med sig septitanken och tömma att man kan tömma via sugtöming när så önskas?

Tar man spolvattnet från färskvattentanken? 
Så här tänkte jag mig - ta vatten från vanliga magasinet - toa - löstagbar septi likt husbil med sugtömningsfunktion?
Eller är jag ute på hal is wink

Bästa toahälsningar
Dan 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Borde väl gå bra. Vi tar sjövatten till toaletten trots mycket färskvatten. Jag är kanske lite paranoid men skulle akta mig för att koppla in toaletten till färskvattnet. Det får ju inte finnas någon möjlighet att toaletten smittar dricksvattnet. Men det finns säkert bra lösningar på det som kommer att presenteras i denna tråd :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man en båt - som ligger i vattnet - så finns det väl ingen anledning att spola med färskvatten när man har en hel ocean av sjövatten att ta till. Man har ju ändå inte obegränsat med färskvatten. Det är ju inte ovanligt att man har ett tappställe i pentryt för sjövatten, att använda till vissa ändamål bara för att spara på färskvattnet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det jag letar efter är ändå en porta potti funktion - som ni säger så är nog iden att blanda färskvatten med toan inte optimalt :D

Men sjövatten vill jag inte pumpa upp dessvärre då det är katamaran med en hytt som inte har omdelebar kontakt med vatten.

Finns det kasett toaletter som går att tömma på sugstationer?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...